Bu araştırmanın amacı, Web of Science Core Collection veri tabanında, eğitim araştırmaları kategorisinde yer alan vatandaşlık/yurttaşlık eğitimi üzerine yayımlanmış makalelerin bibliyometrik analizini gerçekleştirmektir. Bibliyometrik araştırmalar, belirli bir bilim alanında ya da konu alanında gerçekleştirilen araştırmaların genel çerçevesini ortaya koymaktadır. Bu araştırma betimsel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Web of Science veri tabanında araştırmanın amacı doğrultusunda belirli sınırlamalar ile elde edilen araştırmalar “txt” dosyası olarak indirilmiştir. Veriler, açık kaynak kodlu bir istatistik programı olan R programında bulunan R-Studio programlama dilinde “bibliometrix” paketi kullanılarak analiz edilmiştir. Gerçekleştirilen analizler sonucunda; Web of Science veri tabanında vatandaşlık eğitimine yönelik en fazla makale üreten ilk üç ülkenin ABD, Birleşik Krallık ve İspanya, işbirliğine en açık ülkelerin ise İspanya ve Birleşik Krallık olduğu tespit edilmiştir. Vatandaşlık eğitimi araştırmalarına yönelik h-indeksi en yüksek olan yazarların Ian Davies ve Audrey Osler olduğu belirlenmiştir. Bu konudaki makalelerin en fazla yayımlandığı ilk üç derginin “Journal of Curriculum Studies”, “Theroy and Research in Social Education” ve “Education Citizenship and Social Justice” olduğu tespit edilmiştir. Güncel eğilimler incelendiğinde ise vatandaşlık eğitimi alanında dijital vatandaşlık, eleştirel vatandaşlık, kimlik, eleştirel pedagoji, ırkçılık ve adaletsizlik gibi anahtar kelimelere yoğun ilgi duyulduğu sonucuna varılmıştır. Bu araştırmanın vatandaşlık eğitimi alanında araştırma yapmayı planlayan araştırmacılar için kapsamlı bir projeksiyon sunacağı düşünülmektedir.
-
-
-
The aim of this research is to perform a bibliometric analysis of articles on citizenship / citizenship education in the category of educational research in the Web of Science Core Collection database. Bibliometric research reveals the general framework of research carried out in a particular field of science or subject area. This research has been carried out in descriptive scanning model. The researches obtained with certain limitations in line with the purpose of the research in the Web of Science database have been downloaded as a "txt" file. The data were analyzed using the "bibliometrix" package in the R-Studio programming language in the R program, which is an open source statistical program. As a result of the analysis carried out; It was determined that the top three countries producing the most articles on citizenship education in the Web of Science database are the USA, the United Kingdom and Spain, and the countries most open to cooperation are Spain and the United Kingdom. Ian Davies and Audrey Osler were found to be the authors with the highest h-index for citizenship education research. It has been determined that the first three journals with the most published articles on this subject are "Journal of Curriculum Studies", "Theory and Research in Social Education" and "Education Citizenship and Social Justice". When current trends are examined, it is concluded that there is a great interest in keywords such as digital citizenship, critical citizenship, identity, critical pedagogy, racism and injustice in the field of citizenship education. It is thought that this research will provide a comprehensive projection for researchers planning to do research in the field of citizenship education.
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | September 15, 2021 |
Submission Date | March 27, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 21 Issue: 3 |