Bu çalışma ilköğretim matematik öğretmen adaylarının öğrenme güçlüğü türlerinden biri olan diskalkuliye, diğer bir ifadeyle matematik öğrenme güçlüğüne ilişkin farkındalıklarını ve görüşlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda ilk olarak diskalkuli nedir sorusu için derinlemesine cevaplar aranmış, diskalkulik öğrencilerin karekteristik özellikleri, diskalkulinin tanı ve tedavisi betimlenmiştir. Ayrıca ilköğretim matematik öğretmen adaylarının diskalkuli hakkındaki farkındalıkları ve görüşleri detaylı olarak incelenmiştir. Araştırma nitel desenli bir yöntemle gerçekleşmiştir. Çalışma örneklemi olarak bir devlet üniversitesi ilköğretim matematik öğretmenliği bölümünde okuyan 36 öğretmen adayı belirlenmiştir. Araştırmada diskalkuliye ilişkin 5 açık uçlu soru içeren yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış ve elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışma sonucunda ilköğretim matematik öğretmen adaylarının diskalkuliye ait terimleri doğru tanımlayamadığı ve hangi süreçlerin nasıl ve ne şekilde uygulanması gerektiği fikrine sahip olmadıkları belirlenmiştir. Bu kapsamda elde edilen sonuçlardan yola çıkarak ilköğretim matematik öğretmenliği lisans programı içerisine “çeşitli öğrenme güçlükleri ve giderme yöntemleri” biçiminde spesifik bir dersin yerleştirilmesi, öğretmen adaylarının konu hakkında uzmanlar tarafından bilgilendirilmesi ve duyarlılıklarının artırılmasına yönelik projelerin yürütülmesi gerektiği önerilmiştir.
The aim of this study was to investigate the awareness and views of pre-service elementary school mathematics teachers about dyscalculia, one of the types of learning disability, in other words, mathematics learning disability. For this purpose, in-depth answers were sought for the question of what is dyscalculia, and the characteristic features of dyscalculic students, the diagnosis and treatment of dyscalculia were defined. In addition, the awareness and views of pre-service elementary school mathematics teachers about dyscalculia were examined in detail. The data were collected through qualitative methods. 36 pre-service teachers at elementary mathematics education department participated in the study. A semi-structured interview, which included five open-ended questions related to dyscalculia, was used in data collection and thus descriptive analysis was used in data analysis. The results highlighted that participants could not define the terms of dyscalculia correctly and did not have the idea of which processes should be applied, how and in what way. In line with these findings, it was concluded and suggested that a specific course about "various learning difficulties and overcoming methods" should be included in the Elementary Mathematics Education Curriculum, that prospective teachers should be informed about the subject by experts and that projects should be carried out to increase their sensitivity.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 23, 2022 |
Submission Date | September 21, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 22 Issue: 1 |