Bu çalışmanın amacı, (Covid 19) pandemi sürecinde ilkokul-ortaokul yöneticileri ve öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerilerini belirlemektir. Okulların açık olduğu günlerde ve uzaktan öğretim sürecinde: okul yöneticileri ve öğretmenler; öğretmen, öğrenci ve velilerden gelen şikayet ve isteklere çözüm getirmek durumunda kaldılar. Okul yöneticileri ve öğretmenler yeni ve daha önce karşılaşmadıkları sorunlarla karşılaştılar. Bu süreçte okul yöneticileri ve öğretmenlerin sorunlara getirdiği çözümler, kriz yönetimi örnekleri olarak görülebilir. Bu çalışmada, pandemi sürecinde okul yöneticileri ve öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar ve bu sorunlara getirilen çözüm önerileri belirlenerek alana ve uygulayıcılara katkı sunmak amaçlanmıştır. Araştırmada tarama modelinde olup, nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Hatay İli Antakya, Defne, Samandağ ve Hassa İlçelerindeki İlkokul ve Ortaokulu yöneticileri ve öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada, amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi ile seçilen 64 yönetici ve öğretmenle yüz yüze görüşme yapılmıştır. Veriler; araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiş, içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Elde edilen bulgular; pandemi döneminde teknolojik araç yetersizliği, internete ulaşım, temizlik ve hijyen, öğrenme kayıpları, devam-devamsızlık, korku kaygı, sosyalleşme, okul bağlılığı, okul yönetimi görev ve sorumlulukları gibi sorunlar tespit edilmiştir. Katılımcılar bu sorunlara; farklı şekilde ders işleme, rehberlik ve bilgilendirme yapma, fiziki mekan kullanımında değişiklik yapma, temizlik ve hijyen, teknolojik araç gereç sağlama şeklinde çözüm getirmişlerdir. Sorunlara kalıcı çözümler getirmek için; öğrencilere teknolojik ve maddi destek, öğretim uygulamalarının farklılaştırılması, öğrenci destek hizmetleri, temizlik ve hijyen, teknolojik destek, yönetimi güçlendirme yapılması gerektiği ortaya çıkmıştır. Pandemi gibi kriz durumlarına okulların hazır olmadığı ve pandeminin öğrenciler arasındaki fırsat eşitsizliğini artırdığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 25, 2023 |
Submission Date | April 26, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 23 Issue: 1 |