Bu çalışma pandeminin hemşirelik lisansüstü öğrencilerinin eğitim ve bilimsel araştırma faaliyetlerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma tanımlayıcı ve kesitsel olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma Türkiye’de Şubat-Mart 2021 tarihleri arasında 218 yüksek lisans ve 165 doktora olmak üzere 383 lisansüstü öğrenci ile yürütülmüştür. Veriler internet ortamında uygulanan anket formu ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel metodlar, bağımsız gruplarda t testi ve ki kare testi kullanılmıştır. Yüksek lisans öğrencilerinin %83,5’i hemşire, doktora öğrencilerinin %79,4’ü akademisyendir. Pandemi döneminde yüksek lisans öğrencilerinin %75.7’si, doktora öğrencilerinin % 80.6’sı eğitimlerini online olarak gerçekleştirmiştir. Bu dönemde doktora öğrencilerinin %50.3’ü bilimsel yayın yapıp % 44.8’i bilimsel etkinliğe katılırken, yüksek lisans öğrencilerinin %18.8’i yayın yapmış ve % 21.6’sı kongre ve sempozyuma katılmıştır. Yüksek lisans öğrencilerinin öğretim elemanları ile iletişim kurma, derse devam sağlama ve eğitim faaliyetlerine odaklanma konularında doktora öğrencilerine göre daha fazla zorluk yaşadıkları görülmüştür. Benzer şekilde yüksek lisans öğrencilerinin derslerin verimliliği, öğrenme hedeflerine ulaşılması, ders başarıları, bilimsel toplantılar, bilimsel yayınlar ve danışmanlık faaliyetlerinden daha düşük memnuniyet duydukları görülmüştür. Her iki grupta memnuniyetin en düşük olduğu alanın danışmanlık süreçleri (yüksek lisans: %8.7, doktora: %9.1) ile ilgili olduğu saptanmıştır. Pandemi yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin eğitim ve araştırma faaliyetlerini etkilemiştir. Pandemi döneminde yüksek lisans öğrencileri doktora öğrencilerine göre eğitim faaliyetlerinde daha fazla güçlük yaşamış ve eğitim faaliyetlerinden daha düşük memnuniyet bildirmişlerdir.
Yok
This study was conducted to determine the effect of the pandemic on the education and scientific research activities of nursing graduate students. The descriptive and cross-sectional research was carried out in Türkiye between February and March 2021 with 383 postgraduate students, 218 of whom are master's and 165 are doctoral students. The data were collected using an online questionnaire. Descriptive statistical methods, independent groups t-test and chi-square test were used to evaluate the data. The majority of the master’s students were nurses (83.5%), and the majority of doctorate students were academicians (79.4%). During the pandemic, 75.7% of master’s students and 80.6% of doctorate students completed their education online. While 50.3% of doctoral students made scientific publications and 44.8% participated in scientific events, only 18.8% of master’s students had publications and 21.6% participated in congresses and symposiums. Master’s students had more difficulties in communicating with the instructors, maintaining course attendance, and focusing on educational activities compared to doctorate students. Similarly, master’s students had lower satisfaction with the efficiency of the courses, achievement of learning objectives, course achievements, scientific meetings, scientific publications, and academic consulting activities. The lowest satisfaction in both groups was academic consulting and advisory processes (Master’s: 8.7%, Doctorate: 9.1%). The pandemic has affected master’s and doctorate students’ training and research activities. During the pandemic, nursing students enrolled in the master's program experienced more difficulties and were less satisfied with educational activities than doctoral students.
Yok
Yok
We would like to give special thanks to the students who participated in the study.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | Yok |
Early Pub Date | June 12, 2024 |
Publication Date | June 24, 2024 |
Submission Date | August 3, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 24 Issue: 2 |