Bu çalışma, ilköğretim II. kademe 7. Sınıf
Türkçe dersinde klasik Türk edebiyatı metinlerinin öğretilebilirliğini
incelemek amacıyla hazırlanmıştır. Çalışmada esas amaç, öğrencilerin MEB
yedinci sınıf Türkçe müfredatını öğrenirken aynı zamanda onları klasik Türk
edebiyatı dünyasıyla tanıştırmak, yaklaşık olarak altı yüz yıl edebiyatımıza
yön vermiş bu dönemin dil ve üslup özelliklerini, kendine has kurallarından
bazılarını öğrencilere kavratmaktır.
Klasik Türk edebiyatı metinlerinin
öğretilebilirliğini araştırma amaçlı yapılan bu çalışmada nitel ve nicel
araştırma yöntemlerinden (case study) durum çalışmasından yararlanılmıştır.
Çalışmada klasik Türk edebiyatı metinleri doküman inceleme tekniği ile
incelenerek bu inceleme neticesinde Türkçe Dersi Öğretim Programı nazara
alınmış biri dinleme metni olmak üzere toplamda 4 metin ve bu metinlere bağlı
olarak da toplamda 40 tane etkinlik ‘’Duygular teması’’ çerçevesinde ele
alınarak hazırlanmıştır. Çalışma için hazırlanan toplamda 4 metin Erzurum
merkezindeki iki farklı okulda toplamda 41 öğrenciye uygulanmıştır. Uygulama
öncesinde ve sonrasında (ön test-son test) klasik Türk edebiyatına yönelik
olarak başarı testi ile tutum ölçeği öğrencilere uygulanmıştır. Çalışma sonunda
bütün öğrencilerle birebir görüşmeler yapılmış; görüşmelerden, tutum anketinden
ve başarı testlerinden elde edilen veriler tablolaştırılarak değerlendirilmiştir.
Hazırlanan 4 metnin uygulama süreci
sonunda tema sonu değerlendirme çalışmalarını takiben klasik Türk edebiyatı
başarı testi öğrencilere tekrar uygulanmış olup çalışmada incelenen durum olan
klasik Türk edebiyatı metinlerinin istenilen kazanımlarını edindikleri
görülmüştür. Bunun yanında yapılan öğrenci tutum ölçeğinin ve öğrenci
görüşmelerinin sonuçları da değerlendirilmiş ve klasik Türk edebiyatının ilköğretim
II. kademe 7. Sınıf Türkçe dersinde kullanımında olumlu görüşlerin olduğu
belirlenmiştir.
Journal Section | MAKALELER |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 25, 2017 |
Submission Date | March 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 1 |