Bu araştırmada Gazi Üniversitesi, Marmara Üniversitesi ve Atatürk
Üniversitesi Tarih Eğitimi Bölümü öğrencileri ile Gazi Üniversitesi’nde
Pedagojik Formasyon Eğitimi alan Edebiyat Fakültelerinin Tarih bülümlerinden
mezun ve Gazi Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü öğrencilerinden oluşan karma bir grubun tarih
bilimi içerisinde merak ettikleri
konular incelenerek elde edilen
bulguların karşılaştırılması
amaçlanmaktadır.Bu maksatla araştırmada
nitel bir yaklaşım olarak ‘durum çalışması deseni’
kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma evrenini 2016-2017 bahar öğretim yılında
Gazi Üniversitesi, Marmara Üniversitesi ve Atatürk Üniversitesi’nde beş yıllık
Tarih Eğitimi Bölümlerinin son sınıfında okuyan 53 öğretmen adayı ve Gazi
Üniversitesi’nde Pedagojik Formasyon Eğitimi alan Edebiyat Fakültelerinin Tarih bülümlerinden
mezun ve Gazi Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümündeki 101 öğrenci
oluşturmaktadır. Random yöntemi ile seçilen 154 öğretmen adayına tarih merakı
görüş formu uygulanmıştır. Bulguların değerlendirilmesi sonucunda öğretmen
adaylarının siyasi ve askeri tarihe daha meraklı oldukları tespit edilmiştir.
Bunun her iki grubun da eğitimleri boyunca siyasi ve askeri olayları konu alan
dersler almasından kaynaklanabileceği düşünülmektedir.
Journal Section | MAKALELER |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 30, 2017 |
Submission Date | September 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 2 |