Research Article
BibTex RIS Cite

TARİH EĞİTİMİ VE TARİH BÖLÜMLERİNDE OKUYAN LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN TARİH BİLİMİNE OLAN MERAKININ KARŞILAŞTIRILMASI

Year 2017, Volume: 3 Issue: 2, 85 - 99, 30.10.2017

Abstract

Bu araştırmada Gazi Üniversitesi, Marmara Üniversitesi ve Atatürk
Üniversitesi Tarih Eğitimi Bölümü öğrencileri ile Gazi Üniversitesi’nde
Pedagojik Formasyon Eğitimi alan Edebiyat Fakültelerinin Tarih bülümlerinden
mezun ve Gazi Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü  öğrencilerinden oluşan karma bir grubun tarih
bilimi içerisinde  merak ettikleri
konular  incelenerek elde edilen
bulguların karşılaştırılması 
amaçlanmaktadır.Bu maksatla araştırmada 
nitel bir yaklaşım olarak ‘durum çalışması deseni’
kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma evrenini 2016-2017 bahar öğretim yılında
Gazi Üniversitesi, Marmara Üniversitesi ve Atatürk Üniversitesi’nde beş yıllık
Tarih Eğitimi Bölümlerinin son sınıfında okuyan 53 öğretmen adayı ve Gazi
Üniversitesi’nde Pedagojik Formasyon Eğitimi alan  Edebiyat Fakültelerinin Tarih bülümlerinden
mezun ve Gazi Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümündeki 101 öğrenci
oluşturmaktadır. Random yöntemi ile seçilen 154 öğretmen adayına tarih merakı
görüş formu uygulanmıştır. Bulguların değerlendirilmesi sonucunda öğretmen
adaylarının siyasi ve askeri tarihe daha meraklı oldukları tespit edilmiştir.
Bunun her iki grubun da eğitimleri boyunca siyasi ve askeri olayları konu alan
dersler almasından kaynaklanabileceği düşünülmektedir.

References

  • Altun, A. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının tarih merakına yönelik bir inceleme. Route Educational and Social Science Journal Volume 1(3), October 2014, s. 16-32. Ata, B. (1998). Tarih Öğretimine Bilimsel problem Çözme Yönteminin Uygulanmasına Yönelik Bir Model. (Gazi Üniversitesi Basılmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
Year 2017, Volume: 3 Issue: 2, 85 - 99, 30.10.2017

Abstract

References

  • Altun, A. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının tarih merakına yönelik bir inceleme. Route Educational and Social Science Journal Volume 1(3), October 2014, s. 16-32. Ata, B. (1998). Tarih Öğretimine Bilimsel problem Çözme Yönteminin Uygulanmasına Yönelik Bir Model. (Gazi Üniversitesi Basılmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section MAKALELER
Authors

Eda Koca

Nejla Günay

Publication Date October 30, 2017
Submission Date September 16, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Koca, E., & Günay, N. (2017). TARİH EĞİTİMİ VE TARİH BÖLÜMLERİNDE OKUYAN LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN TARİH BİLİMİNE OLAN MERAKININ KARŞILAŞTIRILMASI. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(2), 85-99.