Bu araştırmanın
amacı, üniversite öğrencilerinin akademik başarılarını etkileyen örgütsel
faktörleri belirleme ölçeğini geliştirmek ve geliştirilen ölçeğe göre öğrenci ve
aileleri hakkındaki bilgileri karşılaştırmaktır. 76 önermeye uygulanan faktör
analizi tekniği ile altı boyutlu bir ölçek geliştirilmiştir. Geliştirilen
“Öğrencilerin Akademik Başarısını Etkileyen Örgütsel Faktörler Ölçeği”
içerisindeki boyutlar; “fiziksel ortam ve donanım”, “yönetsel hizmetler ve
uygulamalar”, “öğretim metodu ve derse hâkimiyet”, “kişisel sorumluluk ve
davranışlar”, “iletişim” ve “mesleki yeterlilikler ve ders içeriği” olarak
belirlenmiştir. Öğrencilerin demografik özelliklerine göre boyutlara bakış
açılarında farklılık olup olmadığı incelenirken, iki gruplu karşılaştırmalar
için t testi, ikiden fazla gruplu karşılaştırmalar için anova testleri
kullanılmıştır. Araştırmada, yüz yüze anket yöntemi kullanılmış olup, örneklem 183
kişiden oluşmuştur. Elde edilen veriler SPSS 21.00 programı ile analiz
edilmiştir.
Journal Section | MAKALELER |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 30, 2017 |
Submission Date | September 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 2 |