Gerçek
yaşamda kazanılan başarıların eğitimle edinilmiş becerilerle doğru orantılı
olduğu söylenebilir. Günümüzde de bireylerin eğitim ve öğretiminin büyük
çoğunluğunun okullar yoluyla kazandırıldığı savunulabilir. Öğretimin baş
aktörlerinden biri olan öğretmenlerin bu konudaki katkıları nesillerin
şekillenmesinde büyük rol oynamaktadır. Bu sebeple öğretmenlerin nesillerin
genel özelliklerinin ve etkilendikleri durumların farkında olmaları öğretimi
planlayabilmeleri açısından önemlidir. Genel olarak literatür tarandığında Z
Kuşağı’nın 1995-2005 yılları arasında doğmuş bir topluluğu kapsamakta olduğu
görülmektedir. Ayrıntılı olarak ele alınacak olan Z Kuşağı’nın en belirgin
özelliği dijital yerliler, ekrangençliği gibi kavramlarla tanımlanmış
olmalarıdır. Bu çalışma Z Kuşağı’nın genel özelliklerini ve öğrenme durumlarını
ortaya koymayı amaçlayıp öğretmenlere yol göstermesi için yapılmış literatür
taramasına dayalı bir derleme çalışmasıdır. Çalışmada Z Kuşağı’nın belirlenen
özellikleri ile hangi durumlarda daha iyi öğrenme çıktılarına ulaşılabileceği
konusundaki fikirler ortaya konulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | October 25, 2019 |
Submission Date | July 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 2 |