Çalışmada, Habermas ve Bourdieu'nün kuramsal yaklaşımlarına dayanılarak suç habitatındaki çocuklarının suçlu gençlere dönüşmesini mümkün kılan pedagojik süreç araştırılmaktadır. Türkiye’de çocuk ve genç suçluluğuna ilişkin akademik ilginin az olduğu görülmektedir. Var olan çalışmaların ise katı yapılandırılmış fiziksel şartlar altında (ceza evi, ıslah evi vb.) gerçekleştirilen anket çalışmaları veya literatür /istatistik analizleri olduğu görülmektedir. Bu bağlamda araştırma özgün teorik çerçeveye yaslanmış bir saha çalışması üzerinden çocukları ailelerinden kopartarak illegal alana geçiren pedagojik süreci deşifre etmektedir.
Araştırma, İzmir ilinde suçluların en fazla ikamet ettikleri görülen Konak ilçesinde 14-25 yaş aralığında olan 31 erkek ve 3 kadın ile derinlemesine görüşme ve gözlem yapılarak gerçekleştirilmiştir. Görüşülen kişilere kartopu örneklem metodu ile ulaşılmıştır. Dolayısı ile araştırmada nitel ve nicel verilerden yararlanılmış, saha çalışmasındaki nitel veriler kodlanarak ortak temalar altında analiz edilmiştir.
Araştırma bulguları çocukları aileden kopararak illegal iş ortamının profesyonel bir üyesi haline getiren pedagojik sürecin bir algoritması olduğunu göstermiştir. İlginç olan ise gençlerin bilinçli bir biçimde dâhil olmadıkları bu sürecin “açıkça belirlenmiş son durumunu” görmelerine karşın ateşe uçmaktan kendilerini alıkoyamayacak kadar "iyi eğitilmiş" olmalarıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2020 |
Submission Date | October 24, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)