Özellikle son yıllar içerisinde artan interaktif medya üretimleriyle birlikte etkileşim teriminin kullanımı da büyük oranda artmıştır. Bu gelişmelerin ışığında multimedya, hipermedya, birleşik medya, bilgi otoyolu ve dijitalleşme gibi terimlerin kullanımında da artışlar gözlemlenmektedir. Tüm bu terimler, üretilen bir interaktif medya tasarımının yapısı olarak incelenebildiği gibi, bu tasarımın kullanıcı ile olan etkileşimi altında da incelenebilmektedir. 1980’lerin başında geliştirilen CD-ROM teknolojisi ile birlikte daha çok alana veri aktarma imkanı bulan tasarımcılar, pasif bir izleyiciyi aktif bir kullanıcıya dönüştüren Tüm Devinimli Video Oyunu üretimlerini arttırmışlardır. 1974 yılında Nintendo tarafından geliştirilen “Wild Gunman” bu tarz oyunların gelişmesi için ilk örnek olma özelliğini taşımaktadır. Özellikle kendi maceranı seç konseptini benimseyen tüm devinimli video oyunları, kullanıcılar ile birebir girdikleri etkileşim sayesinde kişisel seviyede bir deneyim ortaya çıkarmaktadırlar. Bu çalışma; Özgür Kalender’in Yıldız Teknik Üniversitesi İnteraktif Medya Tasarımı Yüksek Lisans Programı bünyesinde Doç. Dr. Bahadır Uçan danışmanlığında hazırladığı “Tüm Devinimli Video Oyunlarında Arayüz ve Anlatı Tasarımı İncelemesi” başlıklı tezinden türetilmiştir ve kullanıcı ile birebir etkileşim içerisinde bulunan ve kendi maceranı seç özelliği taşıyan tüm devinimli video oyunlarının etkileşim unsurlarına genel bir açıklama getirmek üzere düzenlenmiştir.
Especially with the increasingly interactive media productions in recent years, the use of the term interaction has increased to a great extent. In the light of these developments, an increase is observed in the use of terms such as multimedia, hypermedia, combined media, information highway, and digitalization. All these terms can be examined as the structure of an interactive media design produced, as well as under the interaction of design with the user. With the CD-ROM technology developed in the early 1980s, the designers, who had the opportunity to transfer data to more areas, increased their full-motion video game production that transformed passive viewers into active users. Developed by Nintendo in 1974, Wild Gunman is the first example of the development of such games. In particular, full-motion video games that adopt the concept of choose your own adventure, create a personal experience thanks to the one-to-one interaction with the users. This publication was created by Özgür Kalender, prepared under the consultancy of Assoc. Dr. Bahadır Uçan. It is derived from his thesis titled “Study of Full Motion Video Games: User Interface and Narrative Examples”, Yıldız Technical University Interactive Media Design Master's Program and it is designed to provide a general explanation of the interaction elements of full-motion video games that interact with the user and have the feature of choose your own adventure.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Software Engineering (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | May 22, 2022 |
Acceptance Date | May 27, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 2 |