Teknoloji hayatımızı her geçen gün değiştirmekte ve
dönüştürmektedir. Tarihin ilk çağlarında başlayan bu dönüşümün hızı gün
geçtikçe artmakta ve yaşantımızda yer alan tüm süreçleri etkilemektedir. Buhar
motorunun, atom enerjisinin, mikroçiplerin, İnternetin hayatımızda yarattığı
dönüşüme benzer bir dönüşümü gerçekleştirmeye aday teknolojilerden biri 3
boyutlu yazıcılardır. 3 boyutlu yazıcıların ekonomik, sosyal, demografik,
çevresel ve eğitsel etkileri kendini daha fazla hissettirmektedir (Campbell,
Williams, Ivanova ve Garrett, 2011). 3 boyutlu yazıcılara ilişkin her geçen gün
yeni haber ve gelişmeler yaşanırken, bu teknolojinin eğitimde nasıl
kullanılabileceğine ilişkin çalışma sayısı çok azdır. Bu çalışmanın amacı 3 boyutlu yazıcıların
eğitimde ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanım alanlarını belirlemek ve 2017
Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ile bağlantılarını örneklerle birlikte
açıklamaktır. Çalışma kapsamında gerçekleştirilen incelemede 3 boyutlu
yazıcıların, 2017 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programındaki kavramların,
temel yetkinliklerin, becerilerin ve kazanımların elde edilmesinde bir araç
olarak kullanılabileceği görülmektedir.
Bu çalışma sonucunda, sosyal bilgiler eğitiminde 3 boyutlu yazıcıların
kullanımını destekleyici önerilere yer verilmiştir.
Technology changes
and transforms our lives every passing day. The pace of this transformation
that started in early ages constantly increases, and such a transformation
affects all processes in our lives. One of the technologies that are likely to
result in such a transformation as the steam engine, atomic energy, microchips
and the Internet did once is three-dimensional printing. Economical, social,
demographic, environmental and educational effects of three-dimensional
printing are felt even more with each passing day (Campbell, Williams, Ivanova
and Garrett, 2011). As new developments are often observed in this technology,
there is still limited work on how it can be used in education. The purpose of this paper is to determine the
areas of usage for this technology in education and social studies education,
and explain the connections between three-dimensional printers and the 2017
social studies course curriculum with examples. In the study, it was seen that
three-dimensional printers could be used as a tool in teaching the concepts,
basic competencies, skills and outcomes included in the 2017 social studies
course curriculum. Suggestions supporting the use of three-dimensional printers
in social studies education were offered as a result of the study.
Social studies three-dimensional printing three-dimensional printers
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 28 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 3 |
AJESI’de yayınlanan makalelerde bu lisans kullanılmaktadır.
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.