Ülkemizde Milli Eğitim Bakanlığı, 2010 yılının Kasım ayından itibaren FATİH projesini uygulamaya koymuş olup gerekli çalışmalar yapılmaya başlanmıştır. Okullarımızda, etkileşimli tahtaların yaygınlaşması ile birlikte kullanılmaya başlanan, Eğitim Bilişim Ağı (EBA)olarak adlandırılan çevrim içi bir içerik eğitim platformu geliştirilmiş fakat bu sistemin kullanım durumu henüz tam olarak belirlenmemiştir. Alanyazın incelendiğinde EBA ve EBA’ya ilişkin öğretmen görüşlerinin incelendiği çalışma örnekleri az da olsa bulunmaktadır Ancak öğrenci görüşlerinin irdelenmesi de projenin temelinde yer alan “öğrenci” etkeninin, göz ardı edilmemesi bakımından önemlidir. Öğrencilerden alınacak görüşlerin, sistemin daha etkin kullanımı bakımından önem arz edeceği açıktır. Bu bakımdan yapılan çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin Eğitim Bilişim Ağı’na (EBA) yönelik görüşlerini hazırlanan görüşme soruları kapsamında belirlemektir. Bu amaca bağlı olarak ortaokul öğrencilerinin internete erişim kaynakları, internette vakit geçirme süreleri, ders çalışırken veya araştırma yaparken faydalandıkları siteleri belirlemek ile birlikte EBA ve kullanımına yönelik giriş sıklıkları, kullanım amaçları, hangi konularda geliştirilmesini istediklerine yönelik görüşleri, sistemin öğrencilerin gözünde yararları ve kullanım durumları, belirlemek amaçlanmaktadır. Yapılan çalışma görüşme yönteminin kullanıldığı nitel bir araştırmadır. Çalışma grubunu, bir ortaokulda öğrenim gören farklı sınıf seviyelerindeki 10 öğrenci oluşturmaktadır. Açık uçlu sorularla yapılan görüşme sonrasında elde edilen veriler, betimsel içerik analizi ile çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Analizler sonucu tablolaştırılarak, öğrencilerin EBA sistemine yönelik tutumları irdelenmiş, geliştirilebilir yönleri hakkında, önerilerde bulunulmuştur.
Ülkemizde Milli Eğitim Bakanlığı, 2010 yılının Kasım ayından itibaren FATİH projesini uygulamaya koymuş olup gerekli çalışmalar yapılmaya başlanmıştır. Okullarımızda, etkileşimli tahtaların yaygınlaşması ile birlikte kullanılmaya başlanan, Eğitim Bilişim Ağı (EBA)olarak adlandırılan çevrim içi bir içerik eğitim platformu geliştirilmiş fakat bu sistemin kullanım durumu henüz tam olarak belirlenmemiştir. Alanyazın incelendiğinde EBA ve EBA’ya ilişkin öğretmen görüşlerinin incelendiği çalışma örnekleri az da olsa bulunmaktadır Ancak öğrenci görüşlerinin irdelenmesi de projenin temelinde yer alan “öğrenci” etkeninin, göz ardı edilmemesi bakımından önemlidir. Öğrencilerden alınacak görüşlerin, sistemin daha etkin kullanımı bakımından önem arz edeceği açıktır. Bu bakımdan yapılan çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin Eğitim Bilişim Ağı’na (EBA) yönelik görüşlerini hazırlanan görüşme soruları kapsamında belirlemektir. Bu amaca bağlı olarak ortaokul öğrencilerinin internete erişim kaynakları, internette vakit geçirme süreleri, ders çalışırken veya araştırma yaparken faydalandıkları siteleri belirlemek ile birlikte EBA ve kullanımına yönelik giriş sıklıkları, kullanım amaçları, hangi konularda geliştirilmesini istediklerine yönelik görüşleri, sistemin öğrencilerin gözünde yararları ve kullanım durumları, belirlemek amaçlanmaktadır. Yapılan çalışma görüşme yönteminin kullanıldığı nitel bir araştırmadır. Çalışma grubunu, bir ortaokulda öğrenim gören farklı sınıf seviyelerindeki 10 öğrenci oluşturmaktadır. Açık uçlu sorularla yapılan görüşme sonrasında elde edilen veriler, betimsel içerik analizi ile çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Analizler sonucu tablolaştırılarak, öğrencilerin EBA sistemine yönelik tutumları irdelenmiş, geliştirilebilir yönleri hakkında, önerilerde bulunulmuştur.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 5 Issue: 1 |
ASIAN JOURNAL OF INSTRUCTION
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.