İlkokul öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri ile yazma öz yeterlik inanç düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılan bu araştırma ilişkisel tarama modeline göre desenlenmiştir. Araştırmanın evrenini, 2594 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Evren üzerinde %99 güven düzeyi için esas alınarak tesadüfi örnekleme tekniğine göre 563 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırma, Kırıkkale il merkezinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin yazılı anlatım puanlarını belirlemek için Yazılı Anlatım Değerlendirme Formu; yazma öz yeterlik inancını belirlemek için Yazma Öz Yeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Veriler 2018-2019 eğitim-öğretim yılında bahar döneminde toplanmıştır. Araştırmanın amacı öğretmen ve öğrencilere açıklanmış, öğrenciler ders saatleri içinde sınıf ortamında veri toplama araçlarını cevaplamışlardır. Öğrenci cinsiyeti ve sınıf mevcudu değişken olarak ele alınmıştır. Araştırmada ulaşılan bulgular değerlendirildiğinde, öğrencilerin yazılı anlatım puanlarının yüksek düzeyin orta düzeye yakın sınırında olduğu fark edilmiştir. İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım puanları cinsiyet değişkenine göre değerlendirildiğinde kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha başarılı olduğu belirlenmiştir. Ayrıca 563 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisinin yazma öz yeterlik inançlarının da yüksek düzeyde olduğu; yazma öz yeterlik inancı ile yazılı anlatım becerisi arasında düşük ve olumlu yönlü anlamlı bir ilişki olduğu anlaşılmıştır. Öğrencilerin yazılı anlatım becerilerinin geliştirilmesi için yazılan metinler öğretmenler tarafından incelenmesi, yapılan hatalarla ilgili öğrencinin bilgilendirilmesi, düzeltme hususunda destek olunması gerekmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 9 Issue: 1 |
ASIAN JOURNAL OF INSTRUCTION
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.