Selim İleri postmodern
tarzda kaleme aldığı eserleri ile Türk edebiyatındaki yetkin yazarlardan biri olarak
görülmektedir. Yazarın postmodern teknikle kaleme aldığı romanlardan oluşan Bodrum Dörtlemesi’nin ikinci eseri olan Ölüm İlişkileri’nde toplumda aile
ilişkilerinin giderek bozulmasını anlatılır. Eserde özellikle Belkıs, Emre gibi
karakterlerin davranışları yazarın bu duruma yönelik bakış açısını gösterir
niteliktedir.
Anadil eğitimi
bireylerin zihinsel ve duyuşsal gelişimlerine doğrudan etkide bulunan bir
yapıda bulunmaktadır. Anadiline hâkim olan bireylerin iletişim becerilerinin
çok gelişmiş olduğu araştırmacılar tarafından belirtilmektedir. Bu sebepten
dolayı bireylerde düzenli okuma alışkanlığının kazandırılması gerekmektedir. Bu
alışkanlığın kazandırılmasında ise çocukluk kritik dönem olarak kabul
edilmektedir. Ailelerin ve öğretmenlerin bu dönemi en iyi şekilde planlamaları,
öğrenciler için verimli bir çalışma ortamı, kaynak ve materyalleri sağlamaları
gerekmektedir.
Araştırma sırasında
nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi ve klasik yorumlama tekniğinden
yararlanılmıştır. İçerik analizi gibi klasik yorumlamada da elde edilen veriler
daha önceden oluşturulan ölçütlerden faydalanılarak değerlendirilir. Bu
yöntemler ile aranan özelliklerin metinde hangi düzeyde ve ne amaçla kullanıldığı
kolaylıkla belirlenebilmektedir.
Birey-toplum çatışmasının temel alındığı
eserde yazar bireylerin toplumsal konumlarına dair göndermelerde bulunur. Ayrıca
yazar eserde kadın-erkek çatışmasına, meslek-rol çatışmasına da yer verir.
Eserde anlatım tekniklerinden iç monolog, bilinçaltı ve betimleme sıklıkla kullanılmıştır.
Eser eğitsel nitelikler yönünden değerlendirildiğinde taşıdığı bazı
niteliklerden dolayı zorunlu eğitim-öğretim sürecindeki faaliyetlerde kullanılamayacağı
sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Creative Arts and Writing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2018 |
Submission Date | January 23, 2018 |
Acceptance Date | April 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 1 |
This work is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International