Terms of ethnicity, identity and culture have been questioned as a key element especially in social sciences field and many other researches almost all around the world, including Turkey. In this study, it has been aimed to put forward the effects of ethnic identity and culture on purchase tendency by means of determining the limits of such concepts and drawing a conceptual framework. The topic was dealt with theoretically at first, and in the practice stage, a questionnaire analysis was carried out within the context of their ethnic identity and purchase tendency of the individuals having Bosnian ethnic identity, who are Western Balkan Immigrants, During the study, purchase tendency of ethnic origins was examined, the reasons of making consumption towards ethnic-based elements were questioned, and basic elements were examined such as involvement, motivation, conservation of cultural elements. An important finding of the study is the demonstration of the fact that usage of ethnic based products and rate of purchase motivation of the immigrants, migrated to Turkey by three different migration wave from Western Balkan countries, show difference according to generation and demographic characteristics. The findings of the study constitute an evidence for the fact that number of studies on effects of ethnic based marketing strategies and cultural elements on purchase tendency is less than other countries in Turkey. After breakup of former Yugoslavia Federal Socialist Republic, the countries emerged as nation states on the scene of history were called as Western Balkans by EU. These countries include Bosnia and Herzegovina, Croatia, Macedonia, Serbia, Slovenia, Montenegro and Kosovo. The scope of our study comprises individuals and groups of people with Bosnian ethnic identity, migrated from Western Balkan counties, and within our study the terms of Western Balkans will be used.
Etnisite, kimlik, kültür terimleri Türkiye dahil olmak üzere, hemen her dünya ülkesinde özellikle, sosyal bilimler alanında ve diğer pek çok araştırmada anahtar olarak sorgulanan kavramlar olmuştur. İlgili kavramların sınırlarının belirlenmesi ve kavramsal çerçevelerinin çizilmesi ile etnik kimlik ve kültürel öğelerin satın alma eğilimi üzerine etkilerinin ortaya konulmasını amaçlayan çalışmada, konu öncelikli olarak teorik manada ele alınmış, uygulama aşamasında ise Batı Balkan Göçmenleri olan Boşnak etnik kimliğine mensup bireyler ile etnik köken ve satın alma eğilimleri bağlamında anket analizi gerçekleştirilmiştir. Çalışma ile etnik kökenlerin satın alma eğilimleri incelenirken, tüketimin etnik temelli öğeler yönünde gerçekleşmesinin sebepleri sorgulanmış, ilgilenim, güdülenme, kültürel öğelerin günümüze değin muhafaza edilmesi gibi temel unsurlar incelenmiştir. Çalışmanın önemli bir bulgusu Türkiye’ye Batı Balkan ülkelerinden üç farklı göç dalgası ile göç eden göçmenler arasında etnik temelli ürünlerin kullanımlarının ve satın alma güdülerinin oranlarının kuşaklara ve demografik özelliklerine göre farklı düzeyde gerçekleştiğini ispatlanmış olmasıdır. Çalışma ile elde edilen bulgular, Türkiye’de etnik temelli pazarlama stratejilerinin ve kültürel öğelerin satın alma eğilimi üzerindeki etkilerinin araştırıldığı çalışmaların, dünya ülkelerine oranla çok düşük oranda gerçekleştiği gerçeğinin teyidi niteliğindedir. Eski Yugoslavya Federal Sosyalist Cumhuriyeti’nin parçalanmasının ardından, tarih sahnesinde ulus devletler olarak yerlerini alan Bosna-Hersek, Hırvatistan, Makedonya, Sırbistan, Slovenya, Karadağ ve Kosova ülkeleri, Avrupa Birliği tarafından Batı Balkanlar olarak isimlendirilmiştir. Çalışmamızın kapsamını Batı Balkan ülkelerinden göç eden Boşnak etnik kökenine mensup birey ve gruplar oluşturmakta olup, çalışmamız kapsamında da Batı Balkanlar tabiri kullanılacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Tüm Sayı |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2020 |
Submission Date | April 22, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 13 |
MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.