The purpose of this study is to determine the financial literacy levels of high school students and to reveal whether the financial literacy level of these student develops in line with some of their financial behaviors in life. For this purpose, we administered a questionnaire to a total of 456 students attending in several Anatolian and Vocational Technical Anatolian High Schools in Istanbul. The questionnaire surveyed various financial behaviors as well as financial literacy levels of the students. The findings obtained from the analysis showed that the financial literacy level was different across different behaviors. Students, who indicated that they regularly save from their pocket money, keep their money in cash or deposit them in their bank accounts, rarely consume their pocket money until they secure the next one, set a target for the expenditures, and regularly monitor their expenses, had higher levels of financial literacy compared to those who did not do any of these. These findings indicate that financial literacy level significantly reflects on the behaviors of teenagers in financial matters. This study investigated the extent to which financial literacy levels of young people differ in their behaviors, a topic that is rarely studied in the finance literature. In this sense, it contributes to the current literature.
Bu çalışmanın amacı, liselerde eğitim alan öğrencilerin finans ile ilgili konulardaki bilinç düzeylerini tespit etmek ve bu öğrencilerin finansal konulardaki bilinç düzeyinin hayattaki bazı finansal davranışlarıyla aynı doğrultuda gelişip gelişmediğini görmeye çalışmaktadır. Bu kapsamda, İstanbul’da Anadolu ve Mesleki Teknik Anadolu Liselerinde okuyan toplam 456 öğrenci üzerine bir anket uygulanmıştır. Ankette öğrencilerin finansal okuryazarlık düzeylerini tespit etmeye yönelik soruların yanında, çeşitli finansal davranışlarını ölçmeye yönelik sorulara da yer verilmiştir. Analizler sonucu elde edilen bulgular öğrencilerin sergilemiş olduğu farklı davranışlarda finansal okuryazarlık düzeyinin de farklı olduğunu ortaya koymuştur. Öğrencilerden harçlıklarından tasarruf yapan, artan harçlıklarını ellerinde nakit olarak tutan veya bankadaki hesabına yatıran, ellerindeki harçlıkları bir sonrakini alana kadar nadiren tüketen, sahip oldukları paranın harcanması ile ilgili kendilerine hedef koyduğunu beyan eden ve harcamalarını düzenli olarak takip edenlerin takip etmeyenlerle kıyaslandığında finansal okuryazarlık bilincinin takip eden öğrencilerde daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Bu bulgular, lise öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeyinin finansal davranışlarına önemli ölçüde yansıdığına işaret etmektedir. Bu çalışmada, literatürde üzerinde daha az durulan gençlerin finansal okuryazarlık düzeylerinin davranışlarında ne ölçüde farklı olduğu araştırılmış olup, elde edilen bulguların literatüre önemli bir katkı sağlayacağı değerlendirilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tüm Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 15 |
MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.