Black Friday, Cyber Monday, and the Single Day sales festivals have repeatedly proven themselves to be world-famous phenomena, and keep on beating new sales revenue records, year after year. Based on these, this study was conducted to understand how these promotional sales festivals are evaluated by consumers, whether interest in sales promotions has changed in recent years and these sales festivals have undergone a change in media. This study uses data from a survey of 267 Turkish consumers in Adana province. it is found that categories such as clothing, shoes/bags, and personal care/cosmetics were the most popular products. Furthermore, respondents prefer to shop both online and offline. More than half of the respondents prefer shopping on BF though few of them prefer shopping on CM and SD. It can be said that internal factors such as personal and psychological were the primary factors influencing consumer buying intention during sales festivals, whereas external factors such as cultural and social were not significantly important ones.
Kara Cuma, Siber Pazartesi ve Tek Gün satış festivalleri, dünyaca ünlü fenomenler olduklarını defalarca kanıtladılar ve bu günler her yıl yeni satış geliri rekorları kırmaya devam ediyor. Türkiye'de de son yıllarda artan hızla tüm sektörlerde bu festivallere katılım da devam etmektedir. Bunlardan hareketle bu çalışma, satış festivallerinin tüketiciler tarafından nasıl değerlendirildiğini, satış geliştirmeye olan ilginin son yıllarda değişip değişmediğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın evreni, Adana ilindeki yaşayan tüketicilerden oluşmuştur ve 267 tüketiciden elde edilen anket verilerinin analiz sonuçlarını içermektedir. Bu satış etkinliklerinde en popüler ürünlerin giyim, ayakkabı/çanta ve kişisel bakım/kozmetik olduğu, katılımcılar hem çevrimiçi hem de çevrimdışı alışveriş yapmayı tercih ettiği belirlenmiştir. Katılımcıların daha çok kara cumada alışveriş yapmayı tercih ettiği ancak, siber pazartesi ve 11.11 etkinliklerinden alışveriş oranlarının düşük olduğu da bulgular arasındadır. Satış festivallerinde tüketicinin satın alma niyetini kişisel ve psikolojik gibi içsel faktörler etkilerken, kültürel ve sosyal gibi dışsal faktörlerin ise çok önemli olmadığı söylenebilir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Tüm Sayı |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2022 |
Submission Date | April 22, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 19 |
MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.