The rapid development of information technologies shows its effect in many areas. Due to the fact that accounting applications are made through digital systems, this rapid development process should be adapted. The level of adaptation of students studying in the field of accounting to the digitalization process and their ability to use digital programs are becoming increasingly important. This study was carried out in order to reveal the opinions of the students who take the accounting course about the digitalization of accounting. The research was carried out in the form of a questionnaire to the students of Hitit University, Faculty of Health Sciences, Department of Health Management. al the opinions of the students who take the accounting course about the digitalization of accounting. The sample size of the current population of 360 people was determined as 186 and 200 students were reached. After providing reliability and validity analysis and controls, hypothesis results were tested with Independent-Samples T Test and ANOVA analysis. SPSS 2018 program was used for analysis. According to the results of the analysis, it can be said that male students perceive Industry 4.0 more than female students, and 2nd graders perceive Industry 4.0 more than the 1st and 3rd grades. Additionally, in the dimension of the relationship between accounting courses and Industry 4.0, no relationship was found with the demographic characteristics of the students.
Bilgi teknolojilerinin hızlı gelişimi birçok alanda etkisini göstermektedir. Muhasebe uygulamalarının dijital sistemler üzerinden yapılması nedeniyle bu hızlı gelişim sürecine uyum sağlanmalıdır. Muhasebe alanında eğitim gören öğrencilerin dijitalleşme sürecine uyum düzeyleri ve dijital programları kullanabilmeleri giderek önem kazanmaktadır. Muhasebe dersi alan öğrencilerin muhasebenin dijitalleşmesi hakkındaki görüşlerini ortaya koymak amacıyla bu çalışma yapılmıştır. Araştırma Hitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Yönetimi Bölümü öğrencilerine anket uygulaması şeklinde gerçekleştirilmiştir. 360 kişi olan mevcut evrenden örneklem büyüklüğü 186 olarak belirlenmiş ve 200 öğrenciye ulaşılmıştır. Güvenilirlik ve geçerlilik analizleri ile kontroller sağlandıktan sonra hipotez sonuçları Independent-Samples T Testi ve ANOVA analizleri ile test edilmiştir. Analizler için SPSS 2018 programı kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre erkek öğrencilerin kadın öğrencilere göre, 2.sınıfların 1. ve 3. sınıflara göre Endüstri 4.0’ı daha çok algıladığı söylenebilir. Ayrıca muhasebe dersleri ile Endüstri 4.0 arasındaki ilişki boyutunda öğrencilerin demografik özellikleri ile herhangi bir ilişki tespit edilememiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Tüm Sayı |
Authors | |
Publication Date | April 27, 2024 |
Submission Date | June 22, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 11 Issue: 24 |
MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.