Research Article
BibTex RIS Cite

DİGİTALİZATİON OF ACCOUNTİNG AND A STUDY ON HEALTH MANAGEMENT STUDENTS

Year 2024, Volume: 11 Issue: 24, 198 - 222, 27.04.2024
https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1318308

Abstract

The rapid development of information technologies shows its effect in many areas. Due to the fact that accounting applications are made through digital systems, this rapid development process should be adapted. The level of adaptation of students studying in the field of accounting to the digitalization process and their ability to use digital programs are becoming increasingly important. This study was carried out in order to reveal the opinions of the students who take the accounting course about the digitalization of accounting. The research was carried out in the form of a questionnaire to the students of Hitit University, Faculty of Health Sciences, Department of Health Management. al the opinions of the students who take the accounting course about the digitalization of accounting. The sample size of the current population of 360 people was determined as 186 and 200 students were reached. After providing reliability and validity analysis and controls, hypothesis results were tested with Independent-Samples T Test and ANOVA analysis. SPSS 2018 program was used for analysis. According to the results of the analysis, it can be said that male students perceive Industry 4.0 more than female students, and 2nd graders perceive Industry 4.0 more than the 1st and 3rd grades. Additionally, in the dimension of the relationship between accounting courses and Industry 4.0, no relationship was found with the demographic characteristics of the students.

References

  • Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(21), 221-237. https://doi.org/10.29029/busbed.818165
  • Alparslan, M. (2009). Hititolojiye giriş. Türk Eskiçağ Bilimleri Enstitüsü.
  • Anadolu Üniversitesi. (2023). Dersler-AKTS Kredileri. 3 Temmuz 2023 tarihinde https://www.anadolu.edu.tr/akademik/fakulteler/207/isletme-bolumu/dersler adresinden edinilmiştir.
  • Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi. (2023). Bilgi Paketi. 3 Temmuz 2023 tarihinde https://obs.hacibayram.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=07&curSunit=9153# adresinden edinilmiştir.
  • Bakır, M. & Erserim, A. (2022). Muhasebenin tarihsel gelişimi: toplumsal-kamusal-kurumsal dönüşüm üzerine bir değerlendirme. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 24(1), 35-59. https://doi.org/10.31460/mbdd.913809
  • Bayazıtlı, E. Çelik, O. & Gürdal, K. (2015). Genel muhasebe. Siyasal Yayınevi.
  • Bayram, N. (2012). Veri analizi. Siyasal Kitabevi.
  • Bizcom. (2023). Bulut teknolojisinin avantajları, dezavantajları ve geleceği. 30 Kasım 2023 tarihinde https://bizcom.com.tr/blog/bulut-teknolojisinin-avantajlari-dezavantajlari-ve-gelecegi#:~:text=%C2%B7%20Bulut%20teknolojisi%20internet%20%C3%BCzerinden%20kullan%C4%B1ld%C4%B1%C4%9F%C4%B1,meydana%20gelirse%2C%20depolanan%20veriler%20kaybolabiliradresinden edinilmiştir.
  • Bulut Depolama. (2023). 2022 yılının en iyi bulut depolama sağlayıcıları. 22 Nisan 2023 tarihinde https://www.bulut-depolama.com/ adresinden edinilmiştir.
  • Ceyhan, İ.F. & Ulutan, R. (2020). Muhasebe meslek mensuplarının bakış açılarıyla liselerde muhasebe beceri eğitimi. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(19), 235-265. https://doi.org/10.29029/busbed.644717
  • Çetin, Ö. O. (2022). Endüstri 4.0 perspektifinde, muhasebenin dijital dönüşümü: işletme bölümü öğrencileri üzerine bir araştırma [yüksek lisans tezi]. T.C. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi.
  • Davutoğlu, N. A. (2020). Üçüncü ve dördüncü sanayi devrimleri arasındaki temel ve sistematik farklılıkların determinist bir yaklaşımla analizi. Management and Political Sciences Review, 2(1), 176-194.
  • Demir, A. (2018). Endüstri 4.0’dan eğitim 4.0’a değişen eğitim-öğretim paradigmaları, Turkish Studies, 13(15), 147-171. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.13480
  • Durmuş, B., Yurtkoru, E. S. & Çinko, M. (2013). Sosyal bilimlerde SPSS’le veri analizi. Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Ertaş, F. & Şı̇mşek, A. (2020). Ortaöğretim muhasebe eğitiminde uygulanan meslek derslerinin sektör beklentilerini karşılama ve öğrenim düzeyi üzerine Erzurum ilinde bir araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (86), 39-56. https://doi.org/10.25095/mufad.710154
  • Hiçyorulmaz, E. & Akdoğan, H. (2017). The Profession of the future in the field of accounting: accounting engineering, Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET), (INTE 2017 için Özel Sayı), 536-541.
  • Hiçyorulmaz, E. & Akdoğan, H. (2019). Kaynak tüketim muhasebesi ve endüstri 4.0’ın üretim işletmeleri üzerindeki etkisi. Siyasal Kitabevi.
  • İşık, İ. (2022). Üniversite öğrencilerinin bakış açısıyla, endüstri 4.0 yaklaşımına yönelik farkındalığın belirlenmesi: Aydın ADÜ örneği [yüksek lisans tezi]. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Kalaycı, Ş. (2008). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Asil Yayıncılık.
  • Kurnaz, E., Tekbaş, İ., Bozdoğan, T. & Çetı̇n, Ö. (2020). Dijitalleşmeyle birlikte muhasebe eğitiminin muhasebe meslek mensupları açısından değerlendirilmesi. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, (22), 81-96. https://doi.org/10.31460/mbdd.642307
  • Mert, H., Güner, M. & Duyar, G. (2022). Dijitalleşme sürecinin gelişimi ve muhasebe uygulamalarına etkileri yönünden İstanbul ilinde SMMM’ler üzerinde bir araştırma, Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, (66), 195-218, https://doi.org/10.55322/mdbakis.1055937
  • Mutlu, M. E., Gümüş, S. & Okur, R. (2008). Muhasebe sürecinde e-öğrenme süreci. 21 Haziran 2023 tarihinde https://www.researchgate.net/profile/Mehmet-Mutlu-12/publication/254199129_Muhasebe_Egitiminde_e-Ogrenme_Sureci adresinden edinilmiştir.
  • Nunnally, J. C. (1978). Psychometric theory. New York: McGrawHill.
  • Omar, S, A. & Hasbolah, F. (2018, Ekim). Awareness and Perception of Accounting Students towards Industrial Revolution 4.0. Proceedings of the 5thInternational Conference on Accounting Studies (ICAS 2018) Penang, Malaysia.
  • Öztemel, E. (2018). Eğitimde yeni yönelimlerin değerlendirilmesi ve eğitim 4.0. Üniversite Araştırma Dergisi, 1(1), 25-30. https://doi.org/10.32329/uad.382041
  • Sarıçiçek, R. (2020, Ekim). Muhasebe eğitiminin dijitalleşen muhasebe mesleğini karşılama düzeyi: İİBF öğrencilerine yönelik bir araştırma, ECONDER 2020 3rd. International Economics, Business and Social Sciences Congress, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş.
  • Schwab, K. (2016). Dördüncü sanayi devrimi (Çev. Zülfü D.). Optimist Yayım.
  • Sürer, A. G. (2020). Eğitimde dijitalleşme çağı, Kapadokya Eğitim Dergisi, 1(1), 28-34.
  • Şeker, S. & Şeker F. (2019). Token’lardan çivi yazılı kil tabletlere: yazının icadında muhasebenin izleri. Muhasebe ve Finans Tarihi Araştırmaları Dergisi, (16), 86 – 110.
  • Şen, V. & Aracı, H. (2021). Muhasebe eğitimine endüstri 4.0’ın etkileri, Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 28(4), 875-889. https://doi.org/10.18657/yonveek.896791
  • Talan, T. (2021). Üniversite öğrencilerinin dijital okuryazarlık durumlarının incelenmesi, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 10(3), 50-59.
  • Temelli, F. (2018). İİBF öğrencilerinin muhasebe derslerinde teknoloji kullanımı ile ilgili görüşleri: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi örneği, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, (20/Özel sayı), 701-720.
  • Torun, N. & Cengiz, E. (2019). Endüstri 4.0 bakış açısının öğrenciler gözünden teknoloji kabul modeli (tkm) ile ölçümü. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (22), 235-250. https://doi.org/10.18092/ulikidince.444410
  • TRT Haber. (2019). Çağın vebası dijital bağımlılık: mutsuz, asosyal ve umutsuz bir hayat. 24 Nisan 2023 tarihinde https://www.trthaber.com/haber/bilim-teknoloji/cagin-vebasi-dijital-bagimlilik-mutsuz-asosyal-ve-umutsuz-bir-hayat-409091.html/ adresinden edinilmiştir.
  • Tutar, S. (2019). Endüstri 4.0’ın muhasebe mesleğine olası etkileri, Uluslararası Ekonomi, İşletme ve Politika Dergisi, 3(2), 323-344. https://doi.org/10.29216/ueip.611209
  • Türker, M. (2018). Dijitalleşme sürecinde küresel muhasebe mesleğinin yeniden şekillenmesine bakış. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 20(1), 202-235. https://doi.org/10.31460/mbdd.383319
  • Uçma, B. & Beycan, M. (2009). Muhasebe eğitiminde uzaktan öğretim ve e-öğrenme. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, 2(3), 35-50.
  • Uztarih. (2018). Sümerlerden mısırlılara yazının icadı. 17 Nisan 2023 tarihinde https://www.uztarih.com/2018/12/sumerlerden-misirlilara-yazinin-icadi.html/W adresinden edinilmiştir.
  • Yalçın, H. (2022). Muhasebenin dijitalleşmesi ve muhasebe mesleğinin geleceği. Muhasebe – Pazarlama Organizasyon: Teori ve Uygulama, Ekin Basım Yayım Dağıtım.
  • Yardımcıoğlu, M., Karahan, M. & Yörük, A. (2019). Dijitalleşme ışığında muhasebe mesleğinin geleceği. Muhasebe Enstitüsü Dergisi, (61), 35-46. https://doi.org/10.26650/MED.2019542847.
  • YÖK. (2019). Geleceğin Meslekleri Çalışmaları, 22 Nisan 2023 tarihinde https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/2019/gelecegin_meslekleri_calismalari.pdf/ adresinden edinilmiştir.
  • Yücel, G. & Adiloğlu, B. (2019). Dijitalleşme-yapay zekâ ve muhasebe beklentiler, Muhasebe ve Finans Tarihi Araştırmaları Dergisi, (17), 47-60.
  • Yücesoy, C. (1943). Prof. Dr. Cevat Yücesoy’un muhasebe dersleri cilt I kitabından muhasebenin tarihçesi, Muhasebe ve Finans Tarihi Araştırmaları Dergisi, (14), 263-264.
  • Yürekli, E. & Şahiner, A. (2017). Muhasebe eğitimi ve endüstri 4.0 ilişkisi, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(55), 152-162. https://doi.org/10.16992/asos.12794

MUHASEBENİN DİJİTALLEŞMESİ VE SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2024, Volume: 11 Issue: 24, 198 - 222, 27.04.2024
https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1318308

Abstract

Bilgi teknolojilerinin hızlı gelişimi birçok alanda etkisini göstermektedir. Muhasebe uygulamalarının dijital sistemler üzerinden yapılması nedeniyle bu hızlı gelişim sürecine uyum sağlanmalıdır. Muhasebe alanında eğitim gören öğrencilerin dijitalleşme sürecine uyum düzeyleri ve dijital programları kullanabilmeleri giderek önem kazanmaktadır. Muhasebe dersi alan öğrencilerin muhasebenin dijitalleşmesi hakkındaki görüşlerini ortaya koymak amacıyla bu çalışma yapılmıştır. Araştırma Hitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Yönetimi Bölümü öğrencilerine anket uygulaması şeklinde gerçekleştirilmiştir. 360 kişi olan mevcut evrenden örneklem büyüklüğü 186 olarak belirlenmiş ve 200 öğrenciye ulaşılmıştır. Güvenilirlik ve geçerlilik analizleri ile kontroller sağlandıktan sonra hipotez sonuçları Independent-Samples T Testi ve ANOVA analizleri ile test edilmiştir. Analizler için SPSS 2018 programı kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre erkek öğrencilerin kadın öğrencilere göre, 2.sınıfların 1. ve 3. sınıflara göre Endüstri 4.0’ı daha çok algıladığı söylenebilir. Ayrıca muhasebe dersleri ile Endüstri 4.0 arasındaki ilişki boyutunda öğrencilerin demografik özellikleri ile herhangi bir ilişki tespit edilememiştir.

References

  • Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(21), 221-237. https://doi.org/10.29029/busbed.818165
  • Alparslan, M. (2009). Hititolojiye giriş. Türk Eskiçağ Bilimleri Enstitüsü.
  • Anadolu Üniversitesi. (2023). Dersler-AKTS Kredileri. 3 Temmuz 2023 tarihinde https://www.anadolu.edu.tr/akademik/fakulteler/207/isletme-bolumu/dersler adresinden edinilmiştir.
  • Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi. (2023). Bilgi Paketi. 3 Temmuz 2023 tarihinde https://obs.hacibayram.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=07&curSunit=9153# adresinden edinilmiştir.
  • Bakır, M. & Erserim, A. (2022). Muhasebenin tarihsel gelişimi: toplumsal-kamusal-kurumsal dönüşüm üzerine bir değerlendirme. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 24(1), 35-59. https://doi.org/10.31460/mbdd.913809
  • Bayazıtlı, E. Çelik, O. & Gürdal, K. (2015). Genel muhasebe. Siyasal Yayınevi.
  • Bayram, N. (2012). Veri analizi. Siyasal Kitabevi.
  • Bizcom. (2023). Bulut teknolojisinin avantajları, dezavantajları ve geleceği. 30 Kasım 2023 tarihinde https://bizcom.com.tr/blog/bulut-teknolojisinin-avantajlari-dezavantajlari-ve-gelecegi#:~:text=%C2%B7%20Bulut%20teknolojisi%20internet%20%C3%BCzerinden%20kullan%C4%B1ld%C4%B1%C4%9F%C4%B1,meydana%20gelirse%2C%20depolanan%20veriler%20kaybolabiliradresinden edinilmiştir.
  • Bulut Depolama. (2023). 2022 yılının en iyi bulut depolama sağlayıcıları. 22 Nisan 2023 tarihinde https://www.bulut-depolama.com/ adresinden edinilmiştir.
  • Ceyhan, İ.F. & Ulutan, R. (2020). Muhasebe meslek mensuplarının bakış açılarıyla liselerde muhasebe beceri eğitimi. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(19), 235-265. https://doi.org/10.29029/busbed.644717
  • Çetin, Ö. O. (2022). Endüstri 4.0 perspektifinde, muhasebenin dijital dönüşümü: işletme bölümü öğrencileri üzerine bir araştırma [yüksek lisans tezi]. T.C. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi.
  • Davutoğlu, N. A. (2020). Üçüncü ve dördüncü sanayi devrimleri arasındaki temel ve sistematik farklılıkların determinist bir yaklaşımla analizi. Management and Political Sciences Review, 2(1), 176-194.
  • Demir, A. (2018). Endüstri 4.0’dan eğitim 4.0’a değişen eğitim-öğretim paradigmaları, Turkish Studies, 13(15), 147-171. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.13480
  • Durmuş, B., Yurtkoru, E. S. & Çinko, M. (2013). Sosyal bilimlerde SPSS’le veri analizi. Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Ertaş, F. & Şı̇mşek, A. (2020). Ortaöğretim muhasebe eğitiminde uygulanan meslek derslerinin sektör beklentilerini karşılama ve öğrenim düzeyi üzerine Erzurum ilinde bir araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (86), 39-56. https://doi.org/10.25095/mufad.710154
  • Hiçyorulmaz, E. & Akdoğan, H. (2017). The Profession of the future in the field of accounting: accounting engineering, Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET), (INTE 2017 için Özel Sayı), 536-541.
  • Hiçyorulmaz, E. & Akdoğan, H. (2019). Kaynak tüketim muhasebesi ve endüstri 4.0’ın üretim işletmeleri üzerindeki etkisi. Siyasal Kitabevi.
  • İşık, İ. (2022). Üniversite öğrencilerinin bakış açısıyla, endüstri 4.0 yaklaşımına yönelik farkındalığın belirlenmesi: Aydın ADÜ örneği [yüksek lisans tezi]. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Kalaycı, Ş. (2008). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Asil Yayıncılık.
  • Kurnaz, E., Tekbaş, İ., Bozdoğan, T. & Çetı̇n, Ö. (2020). Dijitalleşmeyle birlikte muhasebe eğitiminin muhasebe meslek mensupları açısından değerlendirilmesi. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, (22), 81-96. https://doi.org/10.31460/mbdd.642307
  • Mert, H., Güner, M. & Duyar, G. (2022). Dijitalleşme sürecinin gelişimi ve muhasebe uygulamalarına etkileri yönünden İstanbul ilinde SMMM’ler üzerinde bir araştırma, Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, (66), 195-218, https://doi.org/10.55322/mdbakis.1055937
  • Mutlu, M. E., Gümüş, S. & Okur, R. (2008). Muhasebe sürecinde e-öğrenme süreci. 21 Haziran 2023 tarihinde https://www.researchgate.net/profile/Mehmet-Mutlu-12/publication/254199129_Muhasebe_Egitiminde_e-Ogrenme_Sureci adresinden edinilmiştir.
  • Nunnally, J. C. (1978). Psychometric theory. New York: McGrawHill.
  • Omar, S, A. & Hasbolah, F. (2018, Ekim). Awareness and Perception of Accounting Students towards Industrial Revolution 4.0. Proceedings of the 5thInternational Conference on Accounting Studies (ICAS 2018) Penang, Malaysia.
  • Öztemel, E. (2018). Eğitimde yeni yönelimlerin değerlendirilmesi ve eğitim 4.0. Üniversite Araştırma Dergisi, 1(1), 25-30. https://doi.org/10.32329/uad.382041
  • Sarıçiçek, R. (2020, Ekim). Muhasebe eğitiminin dijitalleşen muhasebe mesleğini karşılama düzeyi: İİBF öğrencilerine yönelik bir araştırma, ECONDER 2020 3rd. International Economics, Business and Social Sciences Congress, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş.
  • Schwab, K. (2016). Dördüncü sanayi devrimi (Çev. Zülfü D.). Optimist Yayım.
  • Sürer, A. G. (2020). Eğitimde dijitalleşme çağı, Kapadokya Eğitim Dergisi, 1(1), 28-34.
  • Şeker, S. & Şeker F. (2019). Token’lardan çivi yazılı kil tabletlere: yazının icadında muhasebenin izleri. Muhasebe ve Finans Tarihi Araştırmaları Dergisi, (16), 86 – 110.
  • Şen, V. & Aracı, H. (2021). Muhasebe eğitimine endüstri 4.0’ın etkileri, Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 28(4), 875-889. https://doi.org/10.18657/yonveek.896791
  • Talan, T. (2021). Üniversite öğrencilerinin dijital okuryazarlık durumlarının incelenmesi, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 10(3), 50-59.
  • Temelli, F. (2018). İİBF öğrencilerinin muhasebe derslerinde teknoloji kullanımı ile ilgili görüşleri: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi örneği, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, (20/Özel sayı), 701-720.
  • Torun, N. & Cengiz, E. (2019). Endüstri 4.0 bakış açısının öğrenciler gözünden teknoloji kabul modeli (tkm) ile ölçümü. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (22), 235-250. https://doi.org/10.18092/ulikidince.444410
  • TRT Haber. (2019). Çağın vebası dijital bağımlılık: mutsuz, asosyal ve umutsuz bir hayat. 24 Nisan 2023 tarihinde https://www.trthaber.com/haber/bilim-teknoloji/cagin-vebasi-dijital-bagimlilik-mutsuz-asosyal-ve-umutsuz-bir-hayat-409091.html/ adresinden edinilmiştir.
  • Tutar, S. (2019). Endüstri 4.0’ın muhasebe mesleğine olası etkileri, Uluslararası Ekonomi, İşletme ve Politika Dergisi, 3(2), 323-344. https://doi.org/10.29216/ueip.611209
  • Türker, M. (2018). Dijitalleşme sürecinde küresel muhasebe mesleğinin yeniden şekillenmesine bakış. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 20(1), 202-235. https://doi.org/10.31460/mbdd.383319
  • Uçma, B. & Beycan, M. (2009). Muhasebe eğitiminde uzaktan öğretim ve e-öğrenme. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, 2(3), 35-50.
  • Uztarih. (2018). Sümerlerden mısırlılara yazının icadı. 17 Nisan 2023 tarihinde https://www.uztarih.com/2018/12/sumerlerden-misirlilara-yazinin-icadi.html/W adresinden edinilmiştir.
  • Yalçın, H. (2022). Muhasebenin dijitalleşmesi ve muhasebe mesleğinin geleceği. Muhasebe – Pazarlama Organizasyon: Teori ve Uygulama, Ekin Basım Yayım Dağıtım.
  • Yardımcıoğlu, M., Karahan, M. & Yörük, A. (2019). Dijitalleşme ışığında muhasebe mesleğinin geleceği. Muhasebe Enstitüsü Dergisi, (61), 35-46. https://doi.org/10.26650/MED.2019542847.
  • YÖK. (2019). Geleceğin Meslekleri Çalışmaları, 22 Nisan 2023 tarihinde https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/2019/gelecegin_meslekleri_calismalari.pdf/ adresinden edinilmiştir.
  • Yücel, G. & Adiloğlu, B. (2019). Dijitalleşme-yapay zekâ ve muhasebe beklentiler, Muhasebe ve Finans Tarihi Araştırmaları Dergisi, (17), 47-60.
  • Yücesoy, C. (1943). Prof. Dr. Cevat Yücesoy’un muhasebe dersleri cilt I kitabından muhasebenin tarihçesi, Muhasebe ve Finans Tarihi Araştırmaları Dergisi, (14), 263-264.
  • Yürekli, E. & Şahiner, A. (2017). Muhasebe eğitimi ve endüstri 4.0 ilişkisi, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(55), 152-162. https://doi.org/10.16992/asos.12794
There are 44 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Tüm Sayı
Authors

Ela Hiçyorulmaz 0000-0001-7442-4138

Publication Date April 27, 2024
Submission Date June 22, 2023
Published in Issue Year 2024 Volume: 11 Issue: 24

Cite

APA Hiçyorulmaz, E. (2024). MUHASEBENİN DİJİTALLEŞMESİ VE SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Akademik Hassasiyetler, 11(24), 198-222. https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1318308
AMA Hiçyorulmaz E. MUHASEBENİN DİJİTALLEŞMESİ VE SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Akademik Hassasiyetler. April 2024;11(24):198-222. doi:10.58884/akademik-hassasiyetler.1318308
Chicago Hiçyorulmaz, Ela. “MUHASEBENİN DİJİTALLEŞMESİ VE SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Akademik Hassasiyetler 11, no. 24 (April 2024): 198-222. https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1318308.
EndNote Hiçyorulmaz E (April 1, 2024) MUHASEBENİN DİJİTALLEŞMESİ VE SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Akademik Hassasiyetler 11 24 198–222.
IEEE E. Hiçyorulmaz, “MUHASEBENİN DİJİTALLEŞMESİ VE SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, Akademik Hassasiyetler, vol. 11, no. 24, pp. 198–222, 2024, doi: 10.58884/akademik-hassasiyetler.1318308.
ISNAD Hiçyorulmaz, Ela. “MUHASEBENİN DİJİTALLEŞMESİ VE SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Akademik Hassasiyetler 11/24 (April 2024), 198-222. https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1318308.
JAMA Hiçyorulmaz E. MUHASEBENİN DİJİTALLEŞMESİ VE SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Akademik Hassasiyetler. 2024;11:198–222.
MLA Hiçyorulmaz, Ela. “MUHASEBENİN DİJİTALLEŞMESİ VE SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Akademik Hassasiyetler, vol. 11, no. 24, 2024, pp. 198-22, doi:10.58884/akademik-hassasiyetler.1318308.
Vancouver Hiçyorulmaz E. MUHASEBENİN DİJİTALLEŞMESİ VE SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Akademik Hassasiyetler. 2024;11(24):198-222.

MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ

Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.