Research Article
BibTex RIS Cite

DİJİTAL LİDERLİK VE BİREYSEL YENİLİKÇİLİK İLİŞKİSİNDE İŞGÜCÜ ÇEVİKLİĞİNİN ROLÜ

Year 2024, Volume: 11 Issue: 24, 75 - 97, 27.04.2024
https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1384580

Abstract

Bu çalışmanın amacı; dijital liderlik algısı, işgücü çevikliği ve bireysel yenilikçilik arasındaki ilişkilerin belirlenmesidir. Çalışmada dijital liderlik algısı bağımsız değişken, bireysel yenilikçilik bağımlı değişken ve işgücü çevikliği aracı değişken olarak yer almaktadır. Değişim ve dönüşüm hızının yüksek olduğu sektörlerden biri olması nedeniyle araştırmanın evrenini bilgi ve iletişim teknolojisi çalışanları oluşturmaktadır. Bu çerçevede 200 bilgi ve iletişim sektörü çalışanından veri toplanmıştır. Veriler SPSS paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın amaçları doğrultusunda güvenilirlik analizi, frekans analizi, normallik testleri, faktör analizi, korelasyon analizi ve regresyon analizi gerçekleştirilmiştir. Yapılan doğrusal regresyon analizi neticesinde dijital liderlik algısının çalışanların işgücü çevikliği ve bireysel yenilikçiliği pozitif ve anlamlı bir şekilde etkilediği, çalışanların işgücü çevikliğinin bireysel yenilikçiliklerini pozitif ve anlamlı bir şekilde etkilediği anlaşılmıştır. Aracılık etkisini için kullanılan Hayes Process macro programındaki analiz sonuçlarına göre ise dijital liderlik algısının çalışanların bireysel yenilikçiliklerine etkisinde işgücü çevikliğinin aracılık rolü oynadığı görülmüştür.

References

  • Abbu, H., Mugge, P., Gudergan, G., & Kwiatkowski, A. (2020). Digital leadership - character and competency differentiates digitally mature organizations. IEEE, 1-9. https://doi.org/10.1109/ICE/ITMC49519.2020.9198576
  • Agarwal, R. & Prasad, J. (1998). A conceptual and operational definition of personal ınnovativeness in the domain of ınformation technology. Information Systems Research, 9(2), 204-215. http://dx.doi.org/10.1287/isre.9.2.204
  • Akyüz, H. E. (2018). Yapı geçerliliği için doğrulayıcı faktör analizi: Uygulamalı bir çalışma. BEU Fen Bilimleri Dergisi, 7(2), 186-198. https://doi.org/10.17798/bitlisfen.414490
  • Alavi, S. & Wahab, D. A. (2013). A review on workforce agility. Research Journal of Applied Sciences, Engineering and Technology, 5(16), 4195-4199. https://doi.org/10.19026/rjaset.5.4647
  • Alavi, S., Wahab, D. A., Muhamad, N., & Shirani, B. A. (2014). Organic structure and organisational learning as the main antecedents of workforce agility. International Journal of Production Research, 52(21), 6273-6295. http://dx.doi.org/10.1080/00207543.2014.919420
  • Albaom, M. A., Sidi, F., Jabar, M. A., Abdullah, R., Ishak, I., Yunikawati, N. A., Priambodo, M. P., Nusari, M. S., & Ali, D. A. (2022). The moderating role of personal innovativeness in tourists’ intention to use web 3.0 based on updated information systems success model. Sustainability, 14, 13935. https://doi.org/10.3390/su142113935
  • Bach, C. & Sulíková, R. (2021). Leadership in the context of a new World: Digital leadership and industry 4.0. Managing Global Transitions, 19(3), 209-226. https://doi.org/10.26493/1854-6935.19.209-226
  • Balcı, B. E. & Erbay, E. Ö. (2021). Dönüştürücü liderliğin örgütsel çeviklik üzerine etkisi. International Journal of Management and Administration, 5(10), 91-102. http://dx.doi.org/10.29064/ijma.984033
  • Baron, R. M., & Kenny, D. A. (1986). The moderator-mediator distinction in social psychological research: Conceptual, strategic, and statistical considerations. Journal of Personality and Social Psychology, 51, 1173–1182. https://doi.org/10.1037/0022-3514.51.6.1173
  • Basalan Iz, F., Aslankoc, R., & Sahin, G. (2020). Individual innovativeness: An example of midwifery of primary health care services in Turkey. International Journal of Caring Sciences, 13(1), 352-358.
  • Borek, A. & Prill, N. (2021). Veri ve yapay zekayla dijital dönüşüm. (Çev. D. Gülmez Aydın, M. Demirekin & Ö. N. Küskün). İstanbul: The Kitap.
  • Budianto, S., Salim, U., Moko, W., & Khusniyah, N. (2023). Developing model of digital leadership for the new normal age. Proceedings of the 19th International Symposium on Management (INSYMA 2022), 321–330. https://doi.org/10.2991/978-94-6463-008-4_42
  • Calculator.net. (2023). Sample Size Calculator. 2 Nisan 2023 tarihinde https://www.calculator.net/sample-size-calculator.html adresinden edinilmiştir.
  • Chonko, L. B. & Jones, E. (2005). The need for speed: Agility selling. Journal of Personal Selling and Sales Management, 25(4), 371–382.
  • Çetinkaya, F. F. & Akkoca, Y. (2021). Stratejik liderlik ile örgütsel çeviklik arasındaki ilişkide örgütsel iletişimin aracı rolü. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1), 66-84. https://doi.org/10.30798/makuiibf.790072
  • Çömlekçi, M. G. & Bozkurt, S. (2022). Endüstri 4.0 ve dijital dönüşümde liderlerin rolü. Y. S. Düger & H. Özkan (Ed.), Endüstri 4.0 ve Örgütsel Değişim- Geleceği Yönet içinde (s.17-37). Gazi Kitabevi.
  • Denning, S. (2020). Agile devri. (Çev. N. Tümay). Okuyan Us Yayıncılık.
  • Durmuş, B., Yurtkoru, E. S., & Çinko, M. (2018). Sosyal bilimlerde spss’le veri analizi. Beta Yayıncılık.
  • Erhan, T., Uzunbacak, H. H., Aydın, E. (2022). From conventional to digital leadership: exploring digitalization of leadership and innovative work behavior. Management Research Review, 45(11), 1524-1543. https://doi.org/10.1108/MRR-05-2021-0338
  • Franco, C. & Landini, F. (2022). Organizational drivers of innovation: The role of workforce agility. Research Policy, 51(2), 104423. https://doi.org/10.1016/j.respol.2021.104423
  • Great Place to Work. (2018). Innovation by all. 11 Haziran 2023 tarihinde https://www.greatplacetowork.com/resources/reports/innovation-by-all/ adresinden edinilmiştir.
  • Great Place to Work. (2022). Yeni iş modelleri ve trend araştırması 2022. 21 Mayıs 2023 tarihinde https://www.greatplacetowork.com.tr/bilgi-merkezi/ozel-raporlar/yeni-is-modelleri-ve-trendleri-arastirma-raporu/adresinden edinilmiştir.
  • Grebski, M. & Mazur, M. (2022). Social climate of support for innovativeness. Production Engineering Archives, 28(1), 110-116. https://doi.org/10.30657/pea.2022.28.12
  • Gulshan, K. & Singh, A. P. (2022). Interplay of transformational leadership, psychological empowerment, hrm practices and organisational innovativeness in the context of it organisations. International Journal of Education & Management Studies, 12(4), 298-303.
  • Gunasekaran, A. (1999). Agile manufacturing: A framework for research and development. International Journal of Production Economics, 62(1-2), 87-105. https://doi.org/10.1016/S0925-5273(98)00222-9
  • Gürbüz, S. & Şahin, F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Hayes, A. F. (2018). Introduction to mediation, moderation, and conditional process analysis: A regression- based approach. The Guilford Press.
  • Hurt, H. T., Joseph, K., & Cook, C. D. (1977). Scales for the measurement of innovativeness. Human Communication Research, 4(1), 58-65. https://doi.org/10.1111/j.1468-2958.1977.tb00597.x
  • İşcan, Ö. F. & Karabey, C. N. (2006). Bilgi teknolojilerinin benimsenmesi ile örgütsel atiklik arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 0(26), 1-17.
  • Karalar, S. (2015). Ödül yönetiminin örgütsel özdeşleşme ile işgücü atikliği üzerine etkisi ve bir araştırma [doktora tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Kılıçer, K. & Odabaşı, H. F. (2010). Bireysel yenilikçilik ölçeği (byö): Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(38), 150-164.
  • KPMG. (2022). Kpmg global tech report. 2 Nisan 2023 tarihinde https://kpmg.com/xx/en/home/insights/2022/09/kpmg-global-tech-report-2022.html adresinden edinilmiştir.
  • MacKinnon, D. P., Krull, J. L., & Lockwood, C. M. (2000). Equivalence of the mediation, confounding and suppression effect. Prevention Science, 1(4), 173-181. https://doi.org/10.1023/A:1026595011371
  • McKinsey. (2022). What is innovation?. 6 Ağustos 2023 tarihinde https://www.mckinsey.com/featured-insights/mckinsey-explainers/what-is-innovation#/ adresinden edinilmiştir.
  • Mihardjo, L. W. W., Sasmako, S., Alamsyah, F. & Elidjen, E. (2019a). Digital leadership role in developing business model innovation and customer experience orientation in industry 4.0. Management Science Letters, 9, 1749-1762. https://doi.org/10.5267/j.msl.2019.6.015
  • Mihardjo, L. W. W., Sasmako, S., Alamsyah, F. & Elidjen, E. (2019b). The influence of digital leadership on innovation management based on dynamic capability: Market orientation as a moderator. Management Science Letters, 9, 1059–1070. https://doi.org/10.5267/j.msl.2019.3.018
  • Naktiyok, A. & İşcan, Ö. F. (2004, 27-29 Mayıs). Temel yetenek olarak işgücü atikliği: Bilgi yönetimi altyapısı çerçevesinde bir değerlendirme [Bildiri sunumu]. 12. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı, Bursa.
  • Panda, S., & Rath, S. K. (2016). Investigating the structural linkage between IT capability and organizational agility: A study on Indian financial enterprises. Journal of Enterprise Information Management, 29(5), 751-773. https://doi.org/10.1108/JEIM-04-2015-0033
  • Petry, T. (2018). Digital Leadership. K. North, R. Maier, & O. Haas (Ed.), Knowledge management in digital change içinde (s. 209-219). Springer.
  • Rai, S., Megyeri, E., & Kazár, K. (2021). The impact of equity sensitivity on mental health, inovation orientation, and turnover intention in the Hungarian and Indian contexts. International Journal of Organizational Analysis, 29(4), 1044-1062. https://doi.org/10.1108/IJOA-07-2020-2334
  • Richardson, S., Kettinger, W. J., Banks, M. S., & Quintana, Y. (2014). IT and agility in the social enterprise: A case study of st jude children’s research hospital’s “cure4kids” it-platform for international outreach. Journal of the Association for Information Systems, 15(1), 1-32. https://doi.org/10.17705/1jais.00351
  • Rucker, D. D., Preacher, K. J., Tormala, Z. L., & Petty, R. E. (2011). Mediation analysis in social psychology: Current practices and new recommendations. Social and Personality Psychology Compass, 5(6), 359-371. https://doi.org/10.1111/j.1751-9004.2011.00355.x
  • Saputra, N., Nugroho, R., Aisyah, H., & Karneli, O. (2021). Digital skill during covid-19: Effects of digital leadership and digital collaboration. Journal of Applied Management (JAM), 19(2), 272-281. http://dx.doi.org/10.21776/ub.jam.2021.019.02.04
  • Saputra, N., Patrick, G., & Ronald. (2022). Digital competence as a mediator for the leadership in empowering workforce agility. IEEE, 612-614. https://doi.org/10.1109/ICIMTech55957.2022.9915161
  • Sharifi, H. & Zhang, Z. (1999). A methodology for achieving agility in manufacturing organisations: An introduction. International Journal of Production Economics, 62(1–2), 7–22. https://doi.org/10.1016/S0925-5273(98)00217-5
  • Sherehiy, B. (2008). Relationships between agility strategy, work organization and workforce agility [doktora tezi]. University of Louisville.
  • Sow, M. & Aborbie, S. (2018). Impact of leadership on digital transformation. Business and Economic Research, 8(3), 139-148. https://doi.org/10.5296/ber.v8i3.13368
  • Tabachnick, B. G. & Fidell, L.S. (2013). Using multivariate statistics. Pearson.
  • Tavakol, M. & Dennick, R. (2011). Making sense of cronbach’s alfa. International Journal of Medical Education, 2, 53-55. https://doi.org/10.5116/ijme.4dfb.8dfd
  • Teece, D. J., Pisano, G., & Shuen, A. (1997). Dynamic capabilities and strategic management. Strategic Management Journal, 18(7), 509-533. https://doi.org/10.1002/(SICI)1097-0266(199708)18:7<509::AID-SMJ882>3.0.CO;2-Z
  • TÜBİSAD. (2023). Bilgi ve iletişim teknolojileri sektörü 2022 pazar verileri. 2 Nisan 2023 tarihinde https://www.tubisad.org.tr/tr/bilgi-bankasi/detay/TUBISAD-2022-Bilgi-ve-Iletisim-Teknolojileri-Sektoru-Pazar-Verileri-ve-Trendleri-Raporu/49/3937/0 adresinden edinilmiştir.
  • Veiseh, S., Shiri, A., & Eghbali, N. (2014). A study on ranking the effects of transformational leadership style on organizational agility and mediating role of organizational creativity. Management Science Letters, 4, 2121-2128. https://doi.org/10.5267/j.msl.2014.8.006
  • Wasono, L. W. & Furinto, A. (2018). The effect of digital leadership and innovation management for incumbent telecommunication company in the digital disruptive era. International Journal of Engineering & Technology, 7 (2.29), 125-130. https://doi.org/10.14419/ijet.v7i2.29.13142
  • Williams, B., Onsman, A., & Brown, T. (2010). Exploratory factor analysis: A five-step guide for novices. Journal of Emergency Primary Health Care (JEPHC), 8(3), 990399. https://doi.org/10.33151/ajp.8.3.93
  • Yaşlıoğlu, M. M. (2017). Sosyal bilimlerde faktör analizi ve geçerlilik: Keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizlerinin kullanılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 46(Özel Sayı), 74-85.
  • Yi, M. Y., Fiedler, K. D., & Park, J. S. (2006). Understanding the role of individual innovativeness in the acceptance of it-based innovations: Comparative analyses of models and measures. Decision sciences, 37(3), 393-426. https://doi.org/10.1111/j.1540-5414.2006.00132.x
  • Yong, A. G. & Pearce, S. (2013). A beginner’s guide to factor analysis: Focusing on exploratory factor analysis. Tutorials in Quantitative Methods for Psychology, 9(2), 79-94. https://doi.org/10.20982/tqmp.09.2.p079
  • Zain, M., Rose, R. C., Abdullah, I., & Masrom, M. (2005). The relationship between information technology acceptance and organizational agility in Malaysia. Information&Management, 42, 829-839. https://doi.org/10.1016/j.im.2004.09.001

THE ROLE OF WORKFORCE AGİLİTY İN THE RELATİONSHİP BETWEEN DİGİTAL LEADERSHİP AND INDİVİDUAL INNOVATİVENESS

Year 2024, Volume: 11 Issue: 24, 75 - 97, 27.04.2024
https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1384580

Abstract

This study aims to determine the relationships between digital leadership perception, workforce agility, and individual innovativeness. In the study, digital leadership perception is included as an independent variable, individual innovativeness as a dependent variable, and workforce agility as a mediating variable. Since it is one of the sectors with a high rate of change and transformation, the research sample consists of information and communication technology employees. In this framework, data were collected from 200 information and communication sector employees. The collected data were analyzed using the SPSS package program. In line with the research objectives, reliability analysis, frequency analysis, normality tests, factor analysis, correlation analysis, and regression analysis were performed. As a result of the simple linear regression analysis, it is understood that the perception of digital leadership positively and significantly affects employees' workforce agility and individual innovativeness, and employees' workforce agility positively and significantly affects their innovativeness. According to the results of the Hayes process macro program, which was used for the mediation effect, it was seen that workforce agility played a mediating role in the impact of digital leadership perception on employees' innovativeness.

References

  • Abbu, H., Mugge, P., Gudergan, G., & Kwiatkowski, A. (2020). Digital leadership - character and competency differentiates digitally mature organizations. IEEE, 1-9. https://doi.org/10.1109/ICE/ITMC49519.2020.9198576
  • Agarwal, R. & Prasad, J. (1998). A conceptual and operational definition of personal ınnovativeness in the domain of ınformation technology. Information Systems Research, 9(2), 204-215. http://dx.doi.org/10.1287/isre.9.2.204
  • Akyüz, H. E. (2018). Yapı geçerliliği için doğrulayıcı faktör analizi: Uygulamalı bir çalışma. BEU Fen Bilimleri Dergisi, 7(2), 186-198. https://doi.org/10.17798/bitlisfen.414490
  • Alavi, S. & Wahab, D. A. (2013). A review on workforce agility. Research Journal of Applied Sciences, Engineering and Technology, 5(16), 4195-4199. https://doi.org/10.19026/rjaset.5.4647
  • Alavi, S., Wahab, D. A., Muhamad, N., & Shirani, B. A. (2014). Organic structure and organisational learning as the main antecedents of workforce agility. International Journal of Production Research, 52(21), 6273-6295. http://dx.doi.org/10.1080/00207543.2014.919420
  • Albaom, M. A., Sidi, F., Jabar, M. A., Abdullah, R., Ishak, I., Yunikawati, N. A., Priambodo, M. P., Nusari, M. S., & Ali, D. A. (2022). The moderating role of personal innovativeness in tourists’ intention to use web 3.0 based on updated information systems success model. Sustainability, 14, 13935. https://doi.org/10.3390/su142113935
  • Bach, C. & Sulíková, R. (2021). Leadership in the context of a new World: Digital leadership and industry 4.0. Managing Global Transitions, 19(3), 209-226. https://doi.org/10.26493/1854-6935.19.209-226
  • Balcı, B. E. & Erbay, E. Ö. (2021). Dönüştürücü liderliğin örgütsel çeviklik üzerine etkisi. International Journal of Management and Administration, 5(10), 91-102. http://dx.doi.org/10.29064/ijma.984033
  • Baron, R. M., & Kenny, D. A. (1986). The moderator-mediator distinction in social psychological research: Conceptual, strategic, and statistical considerations. Journal of Personality and Social Psychology, 51, 1173–1182. https://doi.org/10.1037/0022-3514.51.6.1173
  • Basalan Iz, F., Aslankoc, R., & Sahin, G. (2020). Individual innovativeness: An example of midwifery of primary health care services in Turkey. International Journal of Caring Sciences, 13(1), 352-358.
  • Borek, A. & Prill, N. (2021). Veri ve yapay zekayla dijital dönüşüm. (Çev. D. Gülmez Aydın, M. Demirekin & Ö. N. Küskün). İstanbul: The Kitap.
  • Budianto, S., Salim, U., Moko, W., & Khusniyah, N. (2023). Developing model of digital leadership for the new normal age. Proceedings of the 19th International Symposium on Management (INSYMA 2022), 321–330. https://doi.org/10.2991/978-94-6463-008-4_42
  • Calculator.net. (2023). Sample Size Calculator. 2 Nisan 2023 tarihinde https://www.calculator.net/sample-size-calculator.html adresinden edinilmiştir.
  • Chonko, L. B. & Jones, E. (2005). The need for speed: Agility selling. Journal of Personal Selling and Sales Management, 25(4), 371–382.
  • Çetinkaya, F. F. & Akkoca, Y. (2021). Stratejik liderlik ile örgütsel çeviklik arasındaki ilişkide örgütsel iletişimin aracı rolü. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1), 66-84. https://doi.org/10.30798/makuiibf.790072
  • Çömlekçi, M. G. & Bozkurt, S. (2022). Endüstri 4.0 ve dijital dönüşümde liderlerin rolü. Y. S. Düger & H. Özkan (Ed.), Endüstri 4.0 ve Örgütsel Değişim- Geleceği Yönet içinde (s.17-37). Gazi Kitabevi.
  • Denning, S. (2020). Agile devri. (Çev. N. Tümay). Okuyan Us Yayıncılık.
  • Durmuş, B., Yurtkoru, E. S., & Çinko, M. (2018). Sosyal bilimlerde spss’le veri analizi. Beta Yayıncılık.
  • Erhan, T., Uzunbacak, H. H., Aydın, E. (2022). From conventional to digital leadership: exploring digitalization of leadership and innovative work behavior. Management Research Review, 45(11), 1524-1543. https://doi.org/10.1108/MRR-05-2021-0338
  • Franco, C. & Landini, F. (2022). Organizational drivers of innovation: The role of workforce agility. Research Policy, 51(2), 104423. https://doi.org/10.1016/j.respol.2021.104423
  • Great Place to Work. (2018). Innovation by all. 11 Haziran 2023 tarihinde https://www.greatplacetowork.com/resources/reports/innovation-by-all/ adresinden edinilmiştir.
  • Great Place to Work. (2022). Yeni iş modelleri ve trend araştırması 2022. 21 Mayıs 2023 tarihinde https://www.greatplacetowork.com.tr/bilgi-merkezi/ozel-raporlar/yeni-is-modelleri-ve-trendleri-arastirma-raporu/adresinden edinilmiştir.
  • Grebski, M. & Mazur, M. (2022). Social climate of support for innovativeness. Production Engineering Archives, 28(1), 110-116. https://doi.org/10.30657/pea.2022.28.12
  • Gulshan, K. & Singh, A. P. (2022). Interplay of transformational leadership, psychological empowerment, hrm practices and organisational innovativeness in the context of it organisations. International Journal of Education & Management Studies, 12(4), 298-303.
  • Gunasekaran, A. (1999). Agile manufacturing: A framework for research and development. International Journal of Production Economics, 62(1-2), 87-105. https://doi.org/10.1016/S0925-5273(98)00222-9
  • Gürbüz, S. & Şahin, F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Hayes, A. F. (2018). Introduction to mediation, moderation, and conditional process analysis: A regression- based approach. The Guilford Press.
  • Hurt, H. T., Joseph, K., & Cook, C. D. (1977). Scales for the measurement of innovativeness. Human Communication Research, 4(1), 58-65. https://doi.org/10.1111/j.1468-2958.1977.tb00597.x
  • İşcan, Ö. F. & Karabey, C. N. (2006). Bilgi teknolojilerinin benimsenmesi ile örgütsel atiklik arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 0(26), 1-17.
  • Karalar, S. (2015). Ödül yönetiminin örgütsel özdeşleşme ile işgücü atikliği üzerine etkisi ve bir araştırma [doktora tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Kılıçer, K. & Odabaşı, H. F. (2010). Bireysel yenilikçilik ölçeği (byö): Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(38), 150-164.
  • KPMG. (2022). Kpmg global tech report. 2 Nisan 2023 tarihinde https://kpmg.com/xx/en/home/insights/2022/09/kpmg-global-tech-report-2022.html adresinden edinilmiştir.
  • MacKinnon, D. P., Krull, J. L., & Lockwood, C. M. (2000). Equivalence of the mediation, confounding and suppression effect. Prevention Science, 1(4), 173-181. https://doi.org/10.1023/A:1026595011371
  • McKinsey. (2022). What is innovation?. 6 Ağustos 2023 tarihinde https://www.mckinsey.com/featured-insights/mckinsey-explainers/what-is-innovation#/ adresinden edinilmiştir.
  • Mihardjo, L. W. W., Sasmako, S., Alamsyah, F. & Elidjen, E. (2019a). Digital leadership role in developing business model innovation and customer experience orientation in industry 4.0. Management Science Letters, 9, 1749-1762. https://doi.org/10.5267/j.msl.2019.6.015
  • Mihardjo, L. W. W., Sasmako, S., Alamsyah, F. & Elidjen, E. (2019b). The influence of digital leadership on innovation management based on dynamic capability: Market orientation as a moderator. Management Science Letters, 9, 1059–1070. https://doi.org/10.5267/j.msl.2019.3.018
  • Naktiyok, A. & İşcan, Ö. F. (2004, 27-29 Mayıs). Temel yetenek olarak işgücü atikliği: Bilgi yönetimi altyapısı çerçevesinde bir değerlendirme [Bildiri sunumu]. 12. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı, Bursa.
  • Panda, S., & Rath, S. K. (2016). Investigating the structural linkage between IT capability and organizational agility: A study on Indian financial enterprises. Journal of Enterprise Information Management, 29(5), 751-773. https://doi.org/10.1108/JEIM-04-2015-0033
  • Petry, T. (2018). Digital Leadership. K. North, R. Maier, & O. Haas (Ed.), Knowledge management in digital change içinde (s. 209-219). Springer.
  • Rai, S., Megyeri, E., & Kazár, K. (2021). The impact of equity sensitivity on mental health, inovation orientation, and turnover intention in the Hungarian and Indian contexts. International Journal of Organizational Analysis, 29(4), 1044-1062. https://doi.org/10.1108/IJOA-07-2020-2334
  • Richardson, S., Kettinger, W. J., Banks, M. S., & Quintana, Y. (2014). IT and agility in the social enterprise: A case study of st jude children’s research hospital’s “cure4kids” it-platform for international outreach. Journal of the Association for Information Systems, 15(1), 1-32. https://doi.org/10.17705/1jais.00351
  • Rucker, D. D., Preacher, K. J., Tormala, Z. L., & Petty, R. E. (2011). Mediation analysis in social psychology: Current practices and new recommendations. Social and Personality Psychology Compass, 5(6), 359-371. https://doi.org/10.1111/j.1751-9004.2011.00355.x
  • Saputra, N., Nugroho, R., Aisyah, H., & Karneli, O. (2021). Digital skill during covid-19: Effects of digital leadership and digital collaboration. Journal of Applied Management (JAM), 19(2), 272-281. http://dx.doi.org/10.21776/ub.jam.2021.019.02.04
  • Saputra, N., Patrick, G., & Ronald. (2022). Digital competence as a mediator for the leadership in empowering workforce agility. IEEE, 612-614. https://doi.org/10.1109/ICIMTech55957.2022.9915161
  • Sharifi, H. & Zhang, Z. (1999). A methodology for achieving agility in manufacturing organisations: An introduction. International Journal of Production Economics, 62(1–2), 7–22. https://doi.org/10.1016/S0925-5273(98)00217-5
  • Sherehiy, B. (2008). Relationships between agility strategy, work organization and workforce agility [doktora tezi]. University of Louisville.
  • Sow, M. & Aborbie, S. (2018). Impact of leadership on digital transformation. Business and Economic Research, 8(3), 139-148. https://doi.org/10.5296/ber.v8i3.13368
  • Tabachnick, B. G. & Fidell, L.S. (2013). Using multivariate statistics. Pearson.
  • Tavakol, M. & Dennick, R. (2011). Making sense of cronbach’s alfa. International Journal of Medical Education, 2, 53-55. https://doi.org/10.5116/ijme.4dfb.8dfd
  • Teece, D. J., Pisano, G., & Shuen, A. (1997). Dynamic capabilities and strategic management. Strategic Management Journal, 18(7), 509-533. https://doi.org/10.1002/(SICI)1097-0266(199708)18:7<509::AID-SMJ882>3.0.CO;2-Z
  • TÜBİSAD. (2023). Bilgi ve iletişim teknolojileri sektörü 2022 pazar verileri. 2 Nisan 2023 tarihinde https://www.tubisad.org.tr/tr/bilgi-bankasi/detay/TUBISAD-2022-Bilgi-ve-Iletisim-Teknolojileri-Sektoru-Pazar-Verileri-ve-Trendleri-Raporu/49/3937/0 adresinden edinilmiştir.
  • Veiseh, S., Shiri, A., & Eghbali, N. (2014). A study on ranking the effects of transformational leadership style on organizational agility and mediating role of organizational creativity. Management Science Letters, 4, 2121-2128. https://doi.org/10.5267/j.msl.2014.8.006
  • Wasono, L. W. & Furinto, A. (2018). The effect of digital leadership and innovation management for incumbent telecommunication company in the digital disruptive era. International Journal of Engineering & Technology, 7 (2.29), 125-130. https://doi.org/10.14419/ijet.v7i2.29.13142
  • Williams, B., Onsman, A., & Brown, T. (2010). Exploratory factor analysis: A five-step guide for novices. Journal of Emergency Primary Health Care (JEPHC), 8(3), 990399. https://doi.org/10.33151/ajp.8.3.93
  • Yaşlıoğlu, M. M. (2017). Sosyal bilimlerde faktör analizi ve geçerlilik: Keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizlerinin kullanılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 46(Özel Sayı), 74-85.
  • Yi, M. Y., Fiedler, K. D., & Park, J. S. (2006). Understanding the role of individual innovativeness in the acceptance of it-based innovations: Comparative analyses of models and measures. Decision sciences, 37(3), 393-426. https://doi.org/10.1111/j.1540-5414.2006.00132.x
  • Yong, A. G. & Pearce, S. (2013). A beginner’s guide to factor analysis: Focusing on exploratory factor analysis. Tutorials in Quantitative Methods for Psychology, 9(2), 79-94. https://doi.org/10.20982/tqmp.09.2.p079
  • Zain, M., Rose, R. C., Abdullah, I., & Masrom, M. (2005). The relationship between information technology acceptance and organizational agility in Malaysia. Information&Management, 42, 829-839. https://doi.org/10.1016/j.im.2004.09.001
There are 58 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Tüm Sayı
Authors

Merve Gizem Çömlekçi 0000-0002-7816-3673

Serdar Bozkurt 0000-0002-4745-9965

Publication Date April 27, 2024
Submission Date November 1, 2023
Acceptance Date December 7, 2023
Published in Issue Year 2024 Volume: 11 Issue: 24

Cite

APA Çömlekçi, M. G., & Bozkurt, S. (2024). DİJİTAL LİDERLİK VE BİREYSEL YENİLİKÇİLİK İLİŞKİSİNDE İŞGÜCÜ ÇEVİKLİĞİNİN ROLÜ. Akademik Hassasiyetler, 11(24), 75-97. https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1384580
AMA Çömlekçi MG, Bozkurt S. DİJİTAL LİDERLİK VE BİREYSEL YENİLİKÇİLİK İLİŞKİSİNDE İŞGÜCÜ ÇEVİKLİĞİNİN ROLÜ. Akademik Hassasiyetler. April 2024;11(24):75-97. doi:10.58884/akademik-hassasiyetler.1384580
Chicago Çömlekçi, Merve Gizem, and Serdar Bozkurt. “DİJİTAL LİDERLİK VE BİREYSEL YENİLİKÇİLİK İLİŞKİSİNDE İŞGÜCÜ ÇEVİKLİĞİNİN ROLÜ”. Akademik Hassasiyetler 11, no. 24 (April 2024): 75-97. https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1384580.
EndNote Çömlekçi MG, Bozkurt S (April 1, 2024) DİJİTAL LİDERLİK VE BİREYSEL YENİLİKÇİLİK İLİŞKİSİNDE İŞGÜCÜ ÇEVİKLİĞİNİN ROLÜ. Akademik Hassasiyetler 11 24 75–97.
IEEE M. G. Çömlekçi and S. Bozkurt, “DİJİTAL LİDERLİK VE BİREYSEL YENİLİKÇİLİK İLİŞKİSİNDE İŞGÜCÜ ÇEVİKLİĞİNİN ROLÜ”, Akademik Hassasiyetler, vol. 11, no. 24, pp. 75–97, 2024, doi: 10.58884/akademik-hassasiyetler.1384580.
ISNAD Çömlekçi, Merve Gizem - Bozkurt, Serdar. “DİJİTAL LİDERLİK VE BİREYSEL YENİLİKÇİLİK İLİŞKİSİNDE İŞGÜCÜ ÇEVİKLİĞİNİN ROLÜ”. Akademik Hassasiyetler 11/24 (April 2024), 75-97. https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1384580.
JAMA Çömlekçi MG, Bozkurt S. DİJİTAL LİDERLİK VE BİREYSEL YENİLİKÇİLİK İLİŞKİSİNDE İŞGÜCÜ ÇEVİKLİĞİNİN ROLÜ. Akademik Hassasiyetler. 2024;11:75–97.
MLA Çömlekçi, Merve Gizem and Serdar Bozkurt. “DİJİTAL LİDERLİK VE BİREYSEL YENİLİKÇİLİK İLİŞKİSİNDE İŞGÜCÜ ÇEVİKLİĞİNİN ROLÜ”. Akademik Hassasiyetler, vol. 11, no. 24, 2024, pp. 75-97, doi:10.58884/akademik-hassasiyetler.1384580.
Vancouver Çömlekçi MG, Bozkurt S. DİJİTAL LİDERLİK VE BİREYSEL YENİLİKÇİLİK İLİŞKİSİNDE İŞGÜCÜ ÇEVİKLİĞİNİN ROLÜ. Akademik Hassasiyetler. 2024;11(24):75-97.

MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ

Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.