Türk halk müziğinin en önemli problemlerinden birisi terminolojidir. Bu problemlerin başında ise, Türk Halk Müziğinin melodik veya ezgisel yapısının adlandırılması konusu gelmektedir. Bu konu ile ilgi kullanılan terim ve yaklaşımlara bakıldığında, daha çok ayak, makam ve dizi kavramları karşımıza çıkmaktadır. Bu kavramlar incelendiğinde makam kavramı dizi kavramını kapsarken ayak kavramının daha farklı anlamlar taşıdığı görülmektedir. Konu ile ilgili çalışan bazı bilim adamları ise “Her Türkü Bir Kuraldır” sözünden hareketle bu kurallara bir ad vermek gerekmez düşüncesini savunmaktadırlar. Fakat konunun özellikle eğitim yönü düşünüldüğünde Türk Halk Müziğinin melodik yapısına mutlaka bir ad verilmesinin zorunlu olduğu görülmektedir. Fakat ne denilmesi gerekiyor? ve Neden? Sorularına cevap bulabilmek için bu kavramları inceledik.
One of the most important problems of Turkish folk music is terminology. The major one of these problems stems from naming of melodic structure of turkish folk music. When the terms and approaches used at this subject are studied, usually rhyme, mode and scale concepts are seen. When these concepts are researched, it is seen that mode concept contains scale concept while rhyme concept carries more different meanings. On the other hand, the scientists working on this issue claims that there is no need for naming of these rules from the viewpoint of “every folk song is a rule” sentence. On the other hand, in respect of education it is considered that giving a name to these rules is a necessity. We investigated these concepts to find the answers of questions like What should be said? and Why?
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Reserch Articles |
Authors | |
Publication Date | August 13, 2014 |
Submission Date | August 13, 2014 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 4 Issue: 1 |