Bu makalenin amacı, dağıtım kanalları içerisinde yer alan üretici firma bayilerinin performanslarını değerlendirmeye yönelik bir ölçek geliştirmektir. Ayrıca bu makale, bayi performansı üzerine karşılıklı bağımlılığın büyüklüğü, güven ve özgün yatırımların birlikte ve ayrı ayrı etkilerini incelemektedir. Makalenin teorik bölümünde ortaya atılan hipotezler, Türkiye’de faaliyet gösteren 166 adet lastik bayisinden toplanan verilerle test edilmektedir. Bayilerden toplanan veriler, güven, karşılıklı bağımlılığın büyüklüğü ve üretici özgün yatırımlarının bayi performansı üzerine güçlü etkilerinin olduğunu göstermektedir. Elde edilen bulguların yorumlanması ve sonuçların tartışılması ile makale sona ermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Reserch Articles |
Authors | |
Publication Date | September 8, 2014 |
Submission Date | September 8, 2014 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 1 Issue: 2 |