This research was conducted to reveal the views of the parents and prospective parents in our country on the oncept of childhood, the methods of education they applied and their opinions about the effects of the internet. In this context; under the 40; 26 male 32 female, between 40-60; 7 male, 9 female, over the 60; 2 male, 2 female total78 people were interviewed. The findings were assessed regarding gender-generation and gender-repeat/expression. The results of this research show that the participants are aware of the fact that every single child has a unique personality. According to the study, while the younger participants use more diverse and modern education techniques, the older ones still use traditional educational methods. In further detail, the participants are fully aware of the adverse effects of the internet, and they take control over their children's use of the internet.
Ülkemizdeki ebeveyn ve ebeveyn adayı bireylerin çocukluğa bakışları, çocuk tanımları, temel aldıkları eğitim yöntemleri ve internetin etkileri hakkındaki görüşlerinin açığa çıkarılması amacıyla 40 yaşın altında 26 erkek, 32 kadın, 4060 yaşları arasında 7 erkek, 9 kadın, 60 yaşın üzerinde 2 erkek ve 2 kadın; toplamda 78 katılımcı ile görüşülmüş ve ortaya çıkan temalar cinsiyet, kuşak ve dile getirilme sıklıkları açılarından değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda çocuğun farklı olduğuna ilişkin bilincin katılımcılarda mevcut olduğu ve yaş ilerledikçe çocuğun ebeveyne katkılarının da önem kazandığı, çocuk eğitimi konusunda yaş azaldıkça eğitim yöntemlerinin çeşitlendiği ancak geleneksel yöntemlerin etkisinin devam ettiği, internetin olumsuz etkileri konusunda katılımcıların duyarlı olduğu ve kontrollü kullanımı tercih ettikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Reserch Articles |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2018 |
Submission Date | March 2, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 13 Issue: 2 |