The focus of this study is to examine the relationship between political knowledge and voter interest and to identify the social and demographic factors influencing political knowledge and voter interest. For this purpose, a study was conducted among 401 participants aged 18 and above residing in the province of Tokat. The research findings indicate a positive relationship between political knowledge and voter interest. Additionally, it was determined that social and demographic factors have an impact on political knowledge and voter interest. For instance, men exhibit higher levels of political knowledge and interest compared to women. Individuals aged 50 and above demonstrate higher interest in politics compared to those in the middle age group. Analyzing educational levels, individuals with primary/secondary education or a bachelor's degree show lower levels of interest in politics compared to those with high school or associate degrees. In terms of occupational groups, it was observed that traders have higher political knowledge compared to the unemployed. Moreover, civil servants and academics exhibit lower interest in politics compared to students and other professional groups. Differences based on political and cultural identities highlight that individuals distant from politics have lower political knowledge compared to other segments. Those identifying themselves as adherents of national outlook display higher political interest compared to conservative/religious individuals, nationalists, and those distant from politics. Furthermore, individuals believing that their party preference influences voting behavior exhibit lower interest in politics compared to those who do not mention this effect. Also, individuals expressing the potential to vote for a party other than their current one display lower political knowledge and interest compared to those who firmly state not voting for another party. The findings obtained can guide political parties in identifying their target audiences when presenting their projects, goals, ideologies, and conducting propaganda.
Political Knowledge Voter İnvolvement Voting Behavior Identit Political Party
Bu çalışmanın odak noktası, siyaset bilgisi ile seçmen ilgilenimi arasındaki ilişkiyi analiz etmek ve siyaset bilgisini ve seçmen ilgilenimini etkileyen sosyal ve demografik faktörleri belirlemektir. Bu amaçla, Tokat ilinde yaşayan 18 yaş üstü 401 katılımcı üzerinde bir araştırma yapılmıştır. Araştırma sonuçları, siyaset bilgisi ile seçmen ilgilenimi arasında olumlu bir ilişki olduğunu göstermiştir. Ayrıca, sosyal ve demografik faktörlerin siyaset bilgisi ve seçmen ilgilenimi üzerinde etkisi olduğu belirlenmiştir. Örneğin, erkeklerin siyaset bilgisi ve ilgisi kadınlardan daha yüksek bulunmuştur. 50 yaş ve üzeri bireylerin siyasete olan ilgileri, orta yaş grubundakilere kıyasla daha yüksek çıkmıştır. Eğitim düzeyi incelendiğinde, ilkokul/ortaokul mezunlarının ve lisans mezunlarının siyasete olan ilgilerinin, lise ve ön lisans mezunlarından daha düşük olduğu gözlemlenmiştir. Meslek gruplarına bakıldığında, esnafların siyaset bilgisi, işsizlerden daha yüksek bulunmuştur. Memurların ve akademisyenlerin siyasete olan ilgileri, öğrenciler ve diğer meslek gruplarına kıyasla daha düşük çıkmıştır. Siyasi ve kültürel kimliklere göre farklılıklar incelendiğinde, siyasetten uzak duran bireylerin siyaset bilgisinin, diğer kesimlere kıyasla daha düşük olduğu görülmüştür. Milli görüşçü olarak kendini tanımlayanların siyasete olan ilgileri, muhafazakar/dindar, milliyetçi ve siyasetten uzak olanlara kıyasla daha yüksek çıkmıştır. Ayrıca, parti tercihinin oy verme davranışını etkilediğini düşünenlerin siyasete olan ilgileri, bu etkiden bahsetmeyenlere kıyasla daha düşük bulunmuştur. Ayrıca, mevcut partisi dışında başka bir partiye oy verebileceğini belirtenlerin siyaset bilgisi ve ilgileri, başka bir partiye kesinlikle oy vermeyeceğini ifade edenlere kıyasla daha düşük bulunmuştur. Elde edilen bulgular, siyasi partilerin seçmenlere projelerini, hedeflerini ve ideolojilerini tanıtırken ve propaganda yaparken hedef kitlelerini belirleme konusunda rehberlik edebilir.
Siyaset Bilgisi Seçmen İlgilenimi Oy Verme Davranışı Kimlik Siyasi Parti
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türk Siyasal Hayatı |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 8 Temmuz 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 19 Sayı: 2 |
Akademik İncelemeler Dergisi (AID) bilginin paylaşımı için Açık Erişim Politikasına uymaktadır.