Bu
çalışma Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersindeki dua eğitimini incelemek
amacıyla düzenlenmiştir. Bunun yanında, son çocukluk dönemi dua anlayışı da
incelenmiştir. Araştırma 2011-2012 öğretim yılında Artvin il merkezinde öğrenim
gören dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerini kapsamaktadır. Anket yoluyla elde
edilen veriler, SPSS istatistik programıyla değerlendirilmiştir.
Araştırma
sonucunda, öğrencilerin olumlu bir dua anlayışına sahip oldukları, hayatlarında
duaya sıklıkla yer verdikleri, duaya önem verdikleri, bunun yanında sınıf
düzeyine göre öğrencilerin dua davranışlarında bazı farklar olduğu görülmektedir.
Ayrıca DKAB dersinde dua eğitiminin teorik bilgiye dayandığı sonucuna
ulaşılmıştır. Etkili bir dua eğitimi için yapılandırmacı anlayışa uygun ders
içeriğinin oluşturulması, duanın öğrencilerin hayatlarıyla ilişkilendirilmesi,
dua eğitiminin bir üniteden ziyade bütün programa yayılması gerekmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Makale |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Submission Date | December 3, 2018 |
Acceptance Date | January 23, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |
Akademik-Us licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.