Belçika'nın Antwerp kentinden bir grup moda tasarımcısının 1990'larda Londra Moda Haftası'na katılmaya başlamasıyla, Belçika'nın uluslararası moda ortamında adı duyulmuş, bu kent de Londra, Milano, Paris gibi bir moda kenti olarak anılmaya başlanmıştır. Antwerpli genç tasarımcıların dünya çapında tanınması devlet kurumlarının, sanat ve tasarım okullarının ve özel kültür organizasyonlarının ilişki içinde olduğu bir ağ çerçevesinde gerçekleşmiştir. Kurumların yanında müzeler,alışveriş merkezleri, butikler gibi kentin kamusal alanları da bu süreçte etkin olarak kullanılmıştır. Antwerp'in bir moda kenti olarak yükselişinde sanatın, özellikleAvant-garde sanatın önemli bir rolü vardır. Fransız sosyal kuramcı R. Shapiro, “sanat” olmayan bir şeyin sanata dönüştürülme sürecini “sanatsallaştırma” kavramı çerçevesinde ele almaktadır. Sanatsallaştırma sürecine dahil olan her nesne, eylem, olgu ve kurumun değeri artmakta, daha önce kültürel bir biçim olarak algılanmayan oluşumlar sürecin sonunda kültürel bir biçim kazanmaktadır. Bu çalışmada Antwerpli moda tasarımcılarının yükselişinde sanatsallaştırma kavramının hangi kurumlar aracılığıyla nasıl işlev gördüğü ele alınacak, kurumlar ve kişiler arasındaki ilişkiler bu kavram çerçevesinde incelenecektir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | March 22, 2011 |
Submission Date | July 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 4 Issue: 7 |
Submission of articles for the January 2025 issue of Akdeniz Art (volume: 19 issue: 35) will take place between October 1 st to 15 th , 2024.