Çevre dostu-ekolojik moda ürünlerini ve bu kavramı pazarlama stratejilerine dahil etmek isteyen moda markaları, bu yeni trendi vurgulayan çeşitli kampanyalardan yararlanmaktadır. Moda ürünlerinin yanı sıra, marka imajı ile birlikte öne sürülen yaşam tarzı, ürünün kendisi kadar önem taşımaktadır. Bu sebeple, ekolojikmoda kavramı, markanın yapısı ve tüm görsel bileşenleri ile birlikte, ürün etiketinden mağaza tasarımına kadar güçlü bir şekilde bağlanabilir. Moda markaları,sosyal sorumluluğu esas alan girişimleri ve uygulamalarının yanı sıra, LOHAS yaşam biçimini müşterilere tanıtabilmek ve çevreci yaklaşımlarını marka kimliği ile birleştirebilmek için eko, yeşil, doğal, organik ve sürdürülebilir gibi kavramları marka isimlerine, logolarına, ürün etiketlerine ve tüm görsel pazarlama araçlarına dahil etmektedirler. Alternatif düşünce tarzlarını yaratarak, çevreye duyarlılık sağlamak, yeni mesajlar veren farklı araçlar ve yöntemleri gerektirmektedir. Bu şekilde,daha gerçekçi ve dolayısıyla daha geçerli olacak şekilde, geleneksel LOHAS pazarlama düşüncelerinden farklılık yaratılması amaçlanmaktadır. Bu çalışma, daha çok gençlere yönelik olarak hazırlanan, ekolojik moda ve küresel sorumluluk ile ilgili alternatif pazarlama stratejilerinin önemini incelemektedir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | November 22, 2011 |
Submission Date | July 18, 2014 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 4 Issue: 8 |
Submission of articles for the January 2025 issue of Akdeniz Art (volume: 19 issue: 35) will take place between October 1 st to 15 th , 2024.