Birey, yaşamı boyunca bulunduğu ortamda gördüklerini, birbirlerine göre konumlandırarak, mekanın tanımlanmasına olanak sağlar. İç mekan kavramını; “içinde bulunulan yer”, “oda içi”, “bina içi” ve benzeri ifadelerle tanımlayabiliriz. Mekanın terim anlamıyla tanımı resimde mekan kavramının tanımını karşılamayacağı gibi sanatsal olgular arasındaki varlığını da açıklığa kavuşturmaz. Resim Eğitiminde ele alınan resimde mekan kavramı, mekan kavramının terim anlamından oldukça uzaklaşmış, bazı dönemlerde farklı yanılsamalara bürünmüştür. Mekan kavramının tanımı her sanat alanında sanat alanına göre yorumlanmıştır. Resimde mekan olgusu ise, iç mekan, dış mekan, iç-dış mekan bir arada, gerçek mekan ve düşsel mekan olarak ele alınabilir.
Bu çalışmanın amacı; Batı resmindeki iç mekan resimlerinden örnekler göstererek, İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin Görsel Sanatlar dersinde yaptığı iç mekan resimleri incelenerek, Batı resmindeki iç mekan resmi örneklerinin, gelişimlerinde, ne derece etkili olduğunu görmek açısından iyi bir analiz gerçekleştirmektir. Çalışmanın evrenini İstanbul Kadıköy Mustafa Aykın İlköğretim 6. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilere veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formları ve ön-son test uygulanmıştır.
Araştırmanın sonucunda elde edilen verilerin, frekans ve yüzdeleri alındıktan sonra, ön-son test toplam puan ortalamaları ile Levene Testi, t-Testi, Varyans Analizi Anova Testi, LSD Post Hoc Testi ve Dunnett C Testi ile eğitim verilen ve kontrol grupları karşılaştırılmıştır. Elde edilen bulgular ile sonuç ve tartışma bölümü oluşturulmuştur.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 25, 2013 |
Submission Date | September 11, 2014 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 6 Issue: 12 |
Submission of articles for the January 2025 issue of Akdeniz Art (volume: 19 issue: 35) will take place between October 1 st to 15 th , 2024.