Bu
araştırmanın amacı, başlangıç gitar eğitiminde sağ el öncelikli gitar
öğretiminin öğrenci başarısına etkisini belirlemektir.
Araştırma için gerekli nitel verilerin toplanmasında literatür taraması
yapılmış, sağ el öncelikli gitar öğretiminin etkililiğini saptamak için son
test kontrol gruplu seçkisiz deneme modeli kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, sağ el öncelikli gitar öğretiminin,
temel davranış, teknik davranış, müzikal etki ve yorumlama basamaklarının
tümünde hali hazırda kullanılmakta olan yönteme göre öğrenci başarısını
arttırdığı, ayrıca bu üç basamaktan alınan puanlar arası ilişkilerin deney
grubunda daha fazla olduğu saptanmıştır. Deney ve
kontrol gruplarındaki öğrencilerin son testten elde ettikleri puanların
aritmetik ortalamaları arasında [U=45,0; p<0.05] düzeyinde, deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.
Böylelikle, sağ el öncelikli gitar öğretiminin, öğrenci başarısına olumlu yönde
etki ettiği ve geleneksel yönteme göre daha etkili olduğu sonucuna
ulaşılmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda alana katkı sağlayacağı
düşünülen bazı öneriler sunulmuştur.
Gitar eğitimi sağ el tekniği sol el tekniği başlangıç gitar eğitimi sağ el öncelikli gitar öğretimi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2018 |
Submission Date | June 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 12 Issue: 22 |
Submission of articles for the January 2025 issue of Akdeniz Art (volume: 19 issue: 35) will take place between October 1 st to 15 th , 2024.