Öz:
An, zaman dizgesi içerisindeki en kısa parçadır. Var olan zaman akışının dondurulmuş halidir. Fotoğraf ise zamanın dondurulmuş halini yüzeye hapseden görünümdür. Zamanın bütününden koparılmış olan an’lar, fotoğrafın yüzeyinde kendisine yer bulmaktadır. Aynı zamanda fotoğraf, anı sahiplenmekte ve onu zapt etmektedir. Bu durum an’a farklı bir bakış açısı getirmiş ve yaratıcı yeni bir eylem biçimi haline dönüşmüştür. Bu noktadan baktığımızda Nicéphore Niepce (1765 – 1833), Etienne-Jules Marey (1830–1904) ile Charles Fremont (1855–1930), Anton Giulio Bragaglia, Yves Klein (1928 – 1962), Nir Arieli (1986 - ), Wolfgang Tillmans (1968 - ) gibi bazı fotoğraf sanatçıları zamanın akışını belirli bir anda dondurmuşlardır. Dondurulmuş olan anlar, zamanın öncesi ve sonrasına ilişkin yeni soru işaretlerini ortaya çıkarmıştır.
Bu çalışma, sanatçıların hareket içerisindeki anı yakalama biçimlerine ilişkin yeni bir bakış açısı yaratmaktadır. Aynı zamanda, görüntüdeki anı anlam aralıklarıyla doldurmak ve söz konusu anlam aralıklarını literatüre kazandırmak adına bu çalışma önemlidir. Ayrıca konuyu desteklemesi açısından hem geçmişten hem de günümüzden örnekler verilerek yazıya tarihsel bir zenginlik katılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 29, 2020 |
Submission Date | March 22, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 14 Issue: 26 |
Submission of articles for the January 2025 issue of Akdeniz Art (volume: 19 issue: 35) will take place between October 1 st to 15 th , 2024.