Bu araştırmanın amacı,
özel eğitim mesleki eğitim merkezine devam eden
öğrencilerin staj ve iş hayatında sahip lması gereken sosyal becerilerin
öğretmen ve idareci görüşlerine göre belirlemektir. Araştırmada veriler nitel
araştırma yntemlerinden kullanılan yaı yapılandırılmış görüşme formu ile elde
edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu 2017-2018 yılında Samsun ilinde özel
eğitim mesleki eğitim merkezlerinde çalışan 20 öğretmen ve 5 idareciden
oluşmaktadır. Katılımcılarla belirlenen ilkeler doğrultusunda görüşmeler kayıt
altına alınarak düzenlenmiş ve elde edilen verilerin dökümleri yapılmıştır.
Verilerin toplanması, nitel araştırma yöntemlerinden olan yarı yapılandırılmış
görüşme tekniğiyle gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizi Nvivo programı ile
yapılmıştır. Öğretmenler genellikle staj-iş ortamında öğrencilerin grupta iş
bölümüne uyma, kıyafet temizliğine dikkat etme, yöneticilerinin verdiği
yönergelere uyma, iş arkadaşlarıyla ve tanımadığı insanlarla iletişimi sürdürme
ve sonlandırma, duygusal becerilerden olumlu-olumsuz duyguları ifade etme,
övücü sözler söyleme, toplumsal kurallara uyma, serbest zamanlarında ilişkiyi
gibi becerilere sahip olmaları gerektiği yönünde görüş bildirmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 20, 2019 |
Acceptance Date | May 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 2 |