Bu
araştırmanın amacı; kodlama etkinliklerinin bilgisayar dersi içerisinde
kullanımının öğrencilerin bilgisayara yönelik tutum ve bilişim teknolojileri
dersine duyuşsal katılımı üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu amaçla, Bilişim
Teknolojileri ve Yazılım dersi gören ortaokul 5. ve 6. sınıf öğrencilerine 8
haftalık eğitim programı hazırlanmıştır. Çalışmada öntest ve sontest kontrol
gruplu yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu, 2018 - 2019 eğitim öğretim yılında Konya’da özel bir ortaokulda 5. ve
6. sınıf kademesinde öğrenim görmekte olan 35’i deney grubu ve 33’ü kontrol
grubu olmak üzere 68 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma boyunca deney grubunda
kodlama etkinlikleri kullanılarak öğretim yapılırken, kontrol grubuna ise ders
müfredatı kapsamında ofis programlarını içeren öğretim gerçekleştirilmiştir.
Veri toplama araçları olarak “Kişisel Bilgi Formu”, “Derse Katılım Envanteri”
ve “Bilgisayara Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Uygulama sonrası ofis
programlama eğitimi gören kontrol grubu öğrencileri ile kodlama etkinliklerinin
yapıldığı deney grubu öğrencilerinin öntest ve sontest sonuçları incelendiğinde
her iki grubunda bilgisayara yönelik tutumlarının değişmediği gözlemlenmiştir.
Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, kontrol grubundaki öğrencilerin
uygulama sonunda bilişim dersine duyuşsal katılımlarının azaldığı ve kodlama
etkinliklerinin uygulandığı deney grubunda ise öğrencilerin bilişim dersine
duyuşsal katılımlarının değişmediği sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 20, 2019 |
Acceptance Date | November 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 2 |