Eğitimde Artırılmış Gerçeklik Konulu Makalelerin İncelenmesi
Year 2021,
Volume: 3 Issue: 2, 147 - 158, 30.09.2021
Tahsin Çiloğlu
,
Özgür Yılmaz
,
Ahmet Yılmaz
,
Fatma Karaoğlan
Abstract
Gelişen teknoloji ve sistemlerin eğitime de uyarlanması öğrenciler için faydalı ve yararlı olabileceği gibi öğrencilerin zihinsel süreçlerine de faydası olabileceği yönündedir. Teknolojinin gelişmesiyle öğrencilerin derse karşı ilgisini, motivasyonunu, derse karşı tutumunu ve akademik başarısını arttırmaya yönelik artırılmış gerçeklik teknolojisini eğitmenler tarafından sınıflara getirilerek öğretimsel materyalleri geliştirmeleri ve sınıf ortamlarını zenginleştirilmiş materyal tasarımların geliştirilmesi teknolojiye ayak uydurması gerekmektedir. Bu nedenlerle araştırmadaki amacımız, Web of Science (SSCI)’deki 2016 ve 2019 yılları arasında Eğitim/Eğitim araştırmalarında alanında artırılmış gerçeklik teknolojisini kullanan 396 Makaleyi incelemektir. Eğitim /Eğitim araştırmalarında artırılmış gerçeklik uygulamalarını kullanan 2016 ile 2019 yılları arasında SSCI kapsamında dergilerde yayınlanmış olan makalelerin araştırma türleri, veri toplama yöntemleri, örneklem seçimleri, anahtar kelimelerin dağılımı ve bu makalelerde en çok belirtilen sınırlılıklardan derinlemesine incelenmiştir. Ayrıca elde edilen istatiksel veriler yüzde ve frekansa göre yorumlanmıştır. İncelenen makalelerin sonucu olarak eğitimde artırılmış gerçeklik teknolojisini kullanarak hazırlanan materyallerin bilgisayar bilen herkes tarafından oluşturulmasının zor olabileceği, hazırlanan materyallerin öğrencilere küçük gruplar şeklinde uygulandığı ve hazırlanan materyallerin öğrencilerin motivasyon, ilgi, tutum ve akademik başarılarına katkılarının olduğu anlaşılmaktadır. Ayrıca hazırlanan bu materyallerin hazırlanmasının ücretinin pahalı olması ve hazırlanan materyallerin öğrencilere uygulanmasında mobil cihazların kullanılması araştırmaların sınırlılıkları arasındadır. Yapılan araştırmada derinlemesine taranan 396 makalelerde en sık kullanılan araştırma türlerinden deneysel-uygulamalı yöntem olduğu, veri toplama araçlarından anket diğer araçlara göre daha fazla tercih edilmiştir. Ayrıca veriler daha çok lisans öğrencilerinden toplanmış olup çalışmalarda örneklem büyüklüklerinde ise 100'den küçük katılımcının en fazla tercih edildiği anlaşılmaktadır. Araştırmanın sonucunda ise küçük grupların daha çok tercih edilmesinin sebebi eğitim verilen ortamda tek bir ders öğretmenin ve bu eğiticinin bütün öğrencilere ulaşabilmesinin zor olmasındandır. Bu nedenlerle eğitim ortamında ki ders öğretmenin sayısının arttırılarak hazırlanan materyallerin büyük gruplu katılımcılara yapılması ve sonuçların daha anlamlı çıkmasında faydalı olabileceği tavsiye edilmektedir. Bu çalışma SSCI kapsamında dergilerde yayınlanmış eğitim alanında yazılan Artırılmış Gerçeklik teknolojisi kullanılan makaleleri inceleyen bir meta analiz çalışmasıdır.
References
- Atasoy, B., Tosik-Gün, E., & Kocaman-Karoğlu, A. (2017). İlköğretim öğrencilerinin artırılmış gerçeklik uygulamalarına karşı tutumlarının ve güdülenme durumlarının belirlenmesi. Journal of Kirsehir Education Faculty, 18(2), 435-448.
- Azuma, R. T. (1997). A survey of augmented reality. Presence: Teleoperators and Virtual Environments, 6(4), 355–385.
- Azuma, R., Billinghurst, M., & Klinker, G. (2011). Special section on mobile augmented reality. Computers & Graphics, 35,7-8.
- Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. A., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
- Cai, S. (2018). Case studies of augmented reality applications for authentic learning. In Authentic Learning Through Advances in Technologies (pp. 115-134). Springer.
- Chiang, T. H., Yang, S. J., & Hwang, G. J. (2014). An augmented reality-based mobile learning system to improve students' learning achievements and motivations in natural science inquiry activities. Journal of Educational Technology & Society, 17(4), 352.365.
- Dede, C. (2009). Immersive interfaces for engagement and learning. Science, 323(5910), 66-69.
- Di Serio, A., Ibanez, M. B., & Kloos, C. D. (2013). Impact of an augmented reality system on students’ motivation for a visual art course. Computers & Education, 68, 586-596.
- Dunleavy, M., Dede, C., & Mitchell, R. (2009). Affordances and limitations of immersive participatory augmented reality simulations for teaching and learning. Journal of science Education and Technology, 18(1), 7-22.
- Ersoy, H., Duman, E., & Öncü, S. (2016). Artırılmış gerçeklik ile motivasyon ve başarı: deneysel bir çalışma. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 5(1), 39-44.
- Ibáñez, M. B., Di Serio, Á., Villarána, D., & Kloosa, C. (2014). Experimenting with electromagnetism using augmented reality: Impact on flow student experience and educational effectiveness. Computers & Education, 71, 1–13.
- İzgi Onbaşılı, Ü. (2018). Artırılmış gerçeklik uygulamalarının ilkokul öğrencilerinin artırılmış gerçeklik uygulamalarına yönelik tutumlarına ve fen motivasyonlarına etkisi. Ege Journal of Education, 19(1), 320-337.
- Kesim, M., & Ozarslan, Y. (2012). Augmented reality in education: current technologies and the potential for education. Procedia-social and behavioral sciences, 47, 297-302.
- Korucu, A. T., Gençtürk, T., & Sezer, C. (2016). Artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrenci başarı ve tutumlarına etkisi[Konferans sunumu]. In XVIII. Akademik Bilişim Conference, Aydın, Turkey.
- Liou, W. K., Bhagat, K. K., & Chang, C. Y. (2016). Beyond the flipped classroom: A highly interactive cloud-classroom (HIC) embedded into basic materials science courses. Journal of Science Education and Technology, 25(3), 460-473.
- Martín-Gutiérrez, J., Mora, C. E., Añorbe-Díaz, B., & González-Marrero, A. (2017). Virtual technologies trends in education. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 13(2), 469-486.
- Ozdamli, F., & Hursen, C. (2017). An emerging technology: augmented reality to promote learning. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 12(11), 121-137.
- Saltan, F., & Arslan, Ö. (2016). The use of augmented reality in formal education: A scoping review. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 13(2), 503-520.
- Sırakaya, S., & Kılıç-Çakmak, E. (2016, Mayıs). Ortaokul öğrencilerinin artırılmış gerçeklik uygulamalarına karşı olan tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi [Konferans sunumu]. 10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Rize, Türkiye.
- Sırakaya, M., & Alsancak Sırakaya, D. (2018). Artırılmış gerçekliğin fen eğitiminde kullanımının tutum ve motivasyona etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26 (3), 887-905.
- Siltanen, S. (2012). Theory and applications of marker-based augmented reality: Licentiate thesis. VTT Technical Research Centre of Finland. http://www.vtt.fi/inf/pdf/science/2012/S3.pdf
- Somyürek Atasoy, S. (2014). Öğrenme sürecinde z kuşağının dikkatini çekme: artırılmış gerçeklik. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 4(1), 63-80.
- Tatar, E. & Tatar, E. (2008). Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Arastırmalarının Analizi I: Anahtar Kelimeler . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 9 (16) , 89-103 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/inuefd/issue/8707/108716
- Tissenbaum, M., & Slotta, J. D. (2019). Developing a smart classroom infrastructure to support real-time student collaboration and inquiry: A 4-year design study. Instructional Science, 47(4), 423-462.
- Wu, H. K., Lee, S. W. Y., Chang, H. Y., & Liang, J. C. (2013). Current status, opportunities and challenges of augmented reality in education. Computers & Education, 62, 41-49.
Year 2021,
Volume: 3 Issue: 2, 147 - 158, 30.09.2021
Tahsin Çiloğlu
,
Özgür Yılmaz
,
Ahmet Yılmaz
,
Fatma Karaoğlan
References
- Atasoy, B., Tosik-Gün, E., & Kocaman-Karoğlu, A. (2017). İlköğretim öğrencilerinin artırılmış gerçeklik uygulamalarına karşı tutumlarının ve güdülenme durumlarının belirlenmesi. Journal of Kirsehir Education Faculty, 18(2), 435-448.
- Azuma, R. T. (1997). A survey of augmented reality. Presence: Teleoperators and Virtual Environments, 6(4), 355–385.
- Azuma, R., Billinghurst, M., & Klinker, G. (2011). Special section on mobile augmented reality. Computers & Graphics, 35,7-8.
- Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. A., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
- Cai, S. (2018). Case studies of augmented reality applications for authentic learning. In Authentic Learning Through Advances in Technologies (pp. 115-134). Springer.
- Chiang, T. H., Yang, S. J., & Hwang, G. J. (2014). An augmented reality-based mobile learning system to improve students' learning achievements and motivations in natural science inquiry activities. Journal of Educational Technology & Society, 17(4), 352.365.
- Dede, C. (2009). Immersive interfaces for engagement and learning. Science, 323(5910), 66-69.
- Di Serio, A., Ibanez, M. B., & Kloos, C. D. (2013). Impact of an augmented reality system on students’ motivation for a visual art course. Computers & Education, 68, 586-596.
- Dunleavy, M., Dede, C., & Mitchell, R. (2009). Affordances and limitations of immersive participatory augmented reality simulations for teaching and learning. Journal of science Education and Technology, 18(1), 7-22.
- Ersoy, H., Duman, E., & Öncü, S. (2016). Artırılmış gerçeklik ile motivasyon ve başarı: deneysel bir çalışma. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 5(1), 39-44.
- Ibáñez, M. B., Di Serio, Á., Villarána, D., & Kloosa, C. (2014). Experimenting with electromagnetism using augmented reality: Impact on flow student experience and educational effectiveness. Computers & Education, 71, 1–13.
- İzgi Onbaşılı, Ü. (2018). Artırılmış gerçeklik uygulamalarının ilkokul öğrencilerinin artırılmış gerçeklik uygulamalarına yönelik tutumlarına ve fen motivasyonlarına etkisi. Ege Journal of Education, 19(1), 320-337.
- Kesim, M., & Ozarslan, Y. (2012). Augmented reality in education: current technologies and the potential for education. Procedia-social and behavioral sciences, 47, 297-302.
- Korucu, A. T., Gençtürk, T., & Sezer, C. (2016). Artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrenci başarı ve tutumlarına etkisi[Konferans sunumu]. In XVIII. Akademik Bilişim Conference, Aydın, Turkey.
- Liou, W. K., Bhagat, K. K., & Chang, C. Y. (2016). Beyond the flipped classroom: A highly interactive cloud-classroom (HIC) embedded into basic materials science courses. Journal of Science Education and Technology, 25(3), 460-473.
- Martín-Gutiérrez, J., Mora, C. E., Añorbe-Díaz, B., & González-Marrero, A. (2017). Virtual technologies trends in education. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 13(2), 469-486.
- Ozdamli, F., & Hursen, C. (2017). An emerging technology: augmented reality to promote learning. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 12(11), 121-137.
- Saltan, F., & Arslan, Ö. (2016). The use of augmented reality in formal education: A scoping review. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 13(2), 503-520.
- Sırakaya, S., & Kılıç-Çakmak, E. (2016, Mayıs). Ortaokul öğrencilerinin artırılmış gerçeklik uygulamalarına karşı olan tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi [Konferans sunumu]. 10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Rize, Türkiye.
- Sırakaya, M., & Alsancak Sırakaya, D. (2018). Artırılmış gerçekliğin fen eğitiminde kullanımının tutum ve motivasyona etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26 (3), 887-905.
- Siltanen, S. (2012). Theory and applications of marker-based augmented reality: Licentiate thesis. VTT Technical Research Centre of Finland. http://www.vtt.fi/inf/pdf/science/2012/S3.pdf
- Somyürek Atasoy, S. (2014). Öğrenme sürecinde z kuşağının dikkatini çekme: artırılmış gerçeklik. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 4(1), 63-80.
- Tatar, E. & Tatar, E. (2008). Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Arastırmalarının Analizi I: Anahtar Kelimeler . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 9 (16) , 89-103 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/inuefd/issue/8707/108716
- Tissenbaum, M., & Slotta, J. D. (2019). Developing a smart classroom infrastructure to support real-time student collaboration and inquiry: A 4-year design study. Instructional Science, 47(4), 423-462.
- Wu, H. K., Lee, S. W. Y., Chang, H. Y., & Liang, J. C. (2013). Current status, opportunities and challenges of augmented reality in education. Computers & Education, 62, 41-49.