Araştırmanın amacı mülteci öğrencisi olan Fen Bilimleri öğretmenlerinin bu öğrencilerle yaşadıkları zorluklar ve bu zorluklara yönelik sundukları çözüm önerilerini belirlemektir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim çalışmasıdır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veriler araştırmacıların oluşturduğu yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi ile çözümlenmiş yer yer betimsel ifadelere yer verilmiştir. Araştırmada Fen Bilimleri öğretmenlerinin mülteci öğrencilerle yaşadıkları en büyük zorluğun, öğrencilerin istenilir düzeyde Türkçe bilmemeleri olduğu ortaya çıkarılmıştır. Dil bilmemeye bağlı olarak okuma-yazma bilmeme, deney, etkinlik veya grup çalışmalarında akranlarından geri kalma, yalnızlaşma gibi zorluklar tespit edilmiştir. Ayrıca Fen Bilimleri öğretmenlerinin mülteci öğrencilerin hazırbulunuşluklarının eksik olmasından kaynaklı zorluklar yaşadıkları, sınıfların kalabalıklaşmasından dolayı bu öğrencilere yönelik yeterli malzemelerin olmadığı, mülteci öğrencilere ayrı sınıfın açılmaması, savaş ve göç nedeniyle bu öğrencilerin duyuşsal sorunlar yaşadıkları gibi bulgulara da ulaşılmıştır. Fen Bilimleri öğretmenleri; mülteci öğrencilere Türkçenin, okuma-yazmanın ve yaşanılan kültürün öğretilmesi için hazırlık eğitimi verilmesi, bu öğrencilere yönelik ders ve etkinlik kitabı geliştirilmesinin gerektiğini düşünmektedirler. Araştırmada Fen Bilimleri öğretmenlerinin mülteci öğrencilerle başta yeterli düzeyde Türkçe bilmeme olmak üzere pek çok zorluk yaşadıkları sonucuna varılmıştır. Araştırma sonuçlarına yönelik mülteci öğrencilere Türkçe öğrenmeleri için kurslar düzenlenmesi, uyum sınıfları oluşturulması, psikolojik destek verilmesi gibi önerilerde bulunulmuştur.
The aim of the study is to determine the difficulties experienced by science teachers, who are refugee students, with these students and the solutions they offer for these difficulties. The study is a phenomenological study from qualitative research methods. Criterion sampling method, one of the purposeful sampling methods, was used in the study. Data were collected with a semi-structured interview form created by the researchers. Content analysis was done. The biggest difficulty that science teachers have with refugee students is that the students do not know enough Turkish. Due to not knowing the language, there are difficulties such as illiteracy, falling behind from peers in experiments, activities or group work, and being alone. In addition, science teachers experience difficulties due to the lack of readiness of refugee students, there are not enough materials for these students due to the crowdedness of the classrooms, a separate class is not opened for refugee students, these students experience emotional problems due to war and migration. Science teachers; They think that preparatory education should be given to refugee students in order to teach Turkish, literacy and the culture they live in, and a course and activity book should be developed for these students. In the study, it was concluded that science teachers had many difficulties with refugee students, especially not knowing enough Turkish. Based on the results of the research, suggestions were given to refugee students such as organizing courses to learn Turkish, creating integration classes, and providing psychological support.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2023 |
Acceptance Date | July 14, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 5 Issue: 2 |