COVİD-19 salgını, Türkiye'de okulöncesinden yüksek öğretime kadar tüm öğrencilere uzaktan eğitim yapılmasını zorunlu kılmıştır. Bu durum öğretim metotlarında, materyal kullanımında, ölçme-değerlendirme süreçlerinde ve ders sürelerinde birçok değişikliği beraberinde getirmiştir. Bu çalışma, bu değişikliklerin ortaokul matematik öğretmenleri üzerindeki etkilerini ve öğretmenlerin adaptasyon süreçlerini araştırmaktadır. Durum çalışması olarak nitel bir yaklaşımla yürütülen bu çalışmanın katılımcıları, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında ortaokul düzeyinde farklı kurumlarda öğretim yapan 75 matematik öğretmenidir. Veri toplama işlemi, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak çevrimiçi olarak Google Form üzerinden yapılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenler, uzaktan eğitimde ders sırasında beceri temelli soruları kullanmaktansa ödev olarak vermeyi tercih etmiştir. Ölçme-değerlendirme süreçleri konusunda olumsuz yargılara sahip olan öğretmenler, uzaktan eğitimde ders sürelerini yetersiz bulmaktadırlar. Uzaktan eğitim sürecinde farklı motivasyon araçları kullanana öğretmenler, bir yandan sürecin kendilerini geliştirdiğini düşünürken öte yandan da mesleki gelişim anlamda kaygılarını dile getirmişlerdir. Öğretmenler, uzaktan eğitim sürecinde karşılaştıkları zorluklarla başa çıkmak için daha fazla destek ve eğitime ihtiyaç duymaktadır. Ayrıca online ölçme ve değerlendirme stratejileri, öğrenci katılımını artırma gibi konularında kendilerini geliştirmeleri için desteklenmeleri gerekmektedir.
Uzaktan Eğitim Matematik Öğretmeni Covid 19 Online Öğrenme Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi
The COVID-19 pandemic has made distance education compulsory for all students in primary, secondary, and higher education in Turkey. This situation has brought about many changes in teaching methods, material use, assessment and evaluation processes, and course durations. This study investigates the effects of these changes on secondary school mathematics teachers and their adaptation processes. This study conducted using a qualitative approach as a case study, included 75 secondary school mathematics teachers working in Turkey in the 2020–2021 academic year. The data collection process was conducted online with a semi-structured interview form via Google Form. The obtained data were evaluated by content analysis. According to the findings of the research, teachers tend to provide skill-based questions as homework during the distance education process, rather than the lesson. Teachers who have negative judgments about assessment-evaluation processes find the course durations in distance education insufficient. Teachers who use different motivation tools in the distance education process, on the one hand, think that the process improves them; on the other hand, they expressed their concerns in terms of professional development. Teachers need more support and training to cope with the difficulties they face in the distance education process. In addition, they should be supported to improve themselves in online assessment and evaluation strategies and increase student participation.
Distance Education Math Teacher Covid 19 Online Learning Technological Pedagogical Content Knowledge
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Teacher Education and Professional Development of Educators, Mathematics Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 22, 2023 |
Publication Date | October 29, 2023 |
Acceptance Date | October 11, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 5 Issue: 3 - Türkiye Cumhuriyeti 100.Yıl Özel Sayısı |