Abstract
Kurumsal imaj yönetiminin en önemli parçalarından biri etkili ve kapsayıcı bir ölçme aracı
kullanarak mevcut kurumsal imaj değerlendirmelerini doğru yapmaktır. Kurumsal imaj
ölçümü ile ilgili farklı yaklaşımlar bulunmaktadır. Bu yaklaşımların dikkat çekenlerinden
biri kişiselleştirme metaforuna başvuran kurumsal imaj ölçümlemeleridir. Bu yaklaşımda
kişiselleştirme benzetmeleri kullanılarak geliştirilmiş kurumsal kişilik skalaları aracılığı
ile kurumsal imaj ölçümü yapılır. Bu çalışma kapsamında kişiselleştirme metaforundan
yola çıkılarak geliştirilmiş olan Davies vd.’nin (2004) kişilik skalası referans alınmış ve
Yaşar Üniversitesi’nin iç ve dış paydaş gruplarının kurumsal imaj değerlendirmeleri
belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada nicel yöntemlere başvurulmuş, tanımlayıcı
istatistiklerden ve t-testinden faydalanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre hem iç
paydaşların hem dış paydaşların kurumsal imaj değerlendirmeleri olumlu yöndedir.
Bununla birlikte iç ve dış paydaş grupları kurumsal imaj değerlendirmeleri arasında
anlamlı farklar mevcuttur.