Research Article
BibTex RIS Cite

Filmlerin Tanıtımında Halkla İlişkiler Aracı Olarak Instagram Kullanımı: Ayla Filmi Örneği

Year 2018, Issue: 29, 95 - 109, 30.06.2018
https://doi.org/10.31123/akil.379801

Abstract

Sosyal medya diğer sektörlerde olduğu gibi sinema
endüstrisinde de aktif rol oynamaktadır. Sinema filmlerinin tanıtımında yoğun
kullanılmaya başlanan sosyal medya farklı ve başarılı örnekler sunmaktadır.
Dijital dünyanın zengin olanakları, içerik üretimindeki farklı görsel
kullanımları, hedef kitleyi zaman ve mekândan bağımsız şekilde yakalaması
sinema için büyük avantajlar sağlamaktadır. Tamamen görsellik üzerine kurulu
bir sosyal medya platformu olan Instagram ise görselliğin gücünden yararlanarak
kurduğu etkili iletişim ile halkla ilişkiler çalışmaları için uygun bir ortam
yaratmaktadır.



Bu çalışmada sinema filmlerinin tanıtılması sürecinde
bir sosyal medya platformu olan Instagram’ın halkla ilişkiler aracı olarak nasıl
kullanıldığını incelemek amaçlanmıştır. Bu doğrultuda araştırma, 90. Oscar
Ödülleri için Türkiye’nin Yabancı Dilde En İyi Film Adayı “Ayla” filminin resmi Instagram hesabı üzerinden ilk paylaşımın
yapıldığı 30 Kasım 2016 tarihinden itibaren 30 Kasım 2017 tarihine kadar 365
gün süre ile paylaşılan tüm içeriklere yönelik betimsel analiz uygulamasının
gerçekleştirildiği bir örnek olay çalışmasıdır. Örnek film olarak Ayla filminin seçilmesinde Oscar’a giden
yolda filmin tanıtım ve halkla ilişkiler faaliyetlerinden yararlanması
gerekliliği ve bu yönü ile filmin sadece ulusal düzeyde değil uluslararası
düzeyde de pazarlanan bir film olarak güncel bir örnek oluşturması belirleyici olmuştur.
Araştırma sonunda
Instagram’ın hedef kitlelere ulaşmada, bilinirliği sağlama ve farkındalık
yaratmada, seyircinin ilgisini çekme ve canlı tutmada etkin bir araç olduğu
saptanmıştır.

References

  • Akyol, Mevlüt ve Kuruca, Yasemin. (2015). “Sinema Filmlerinin Pazarlanmasında Sosyal Medyanın Kullanımı.” Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 6(1): 64-92.
  • Alikılıç, Özlem (2011). Halkla İlişkiler 2.0 Sosyal Medyada Yeni Paydaşlar Yeni Teknikler. Ankara: Efil.
  • Arslan, Eylem (2010). Sinemada Dağıtım: Tanıtım ve Promosyon Çalışmaları Çerçevesinde Dağıtım Sürecinin Türk Sineması Örneğinde İncelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İzmir: E.Ü. SBE.
  • Asna, Alaeddin (2012). Kuram ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif.
  • Bayçu, Sevil (2016). “Film Pazarlamasında Başarılı Bir Halkla İlişkiler İçin Gündem Belirleme.” 10.01.2018. http://www.halklailiskiler.com.tr/Film_Pazarlamasinda_Basarili_Bir_Halkla_Iliskiler_Icin_Gundem_Belirleme..php
  • Bellitaş, Ersan (2010). Bir Reklam Aracı Olarak Fragman: Türk ve Amerikan Filmlerinin Fragmanlarında Kullanılan Duygusal Çekiciliklerin ve Yaratıcı Yapım Uygulamalarının Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: A.Ü. SBE.
  • Eraslan, Levent (2016). Sosyal Medyayı Anlamak. Ankara: Nobel.
  • Erdem, Elif (2010). Elektronik Medya ve Yeni Bir Medya Olarak Sosyal Ağlar. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İ.Ü. SBE.
  • Kerrigan, Finola (2010). Film Marketing. Great Britain: Elsevier.
  • Kırcova, İbrahim ve Enginkaya, Ebru (2015). Sosyal Medya Pazarlama. İstanbul. Beta.
  • Özel, Pelin ve Sert, Nuray (2015). Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçları. İstanbul: Derin.
  • Özgen, Ebru (2011). Çalışanım Sen Çok Yaşa. İstanbul: Derin.
  • Sevim, Nurdan (2013). “Televizyon ve Sinema.” Eğlence Pazarlaması. Mehpare Tokay Argan (der.) içinde. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Theaker, A. (2006). Halkla İlişkilerin El Kitabı. İstanbul: MediaCat.
  • Vural, Beril ve Bat, Mikail (2015). Teoriden Pratiğe Kurumsal İletişim. İletişim.
  • Yeniçıktı, Nagihan (2016). “Halkla İlişkiler Aracı Olarak Instagram: Sosyal Medya Kullanan 50 Şirket Üzerine Bir Araştırma.” Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi. 9 (2): 92-115.
  • Yıldırım, Ali ve Şimşek, Hasan (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin.
  • Yolcu, Özgü (2016). Sosyal Medya ve Sinema: Türk Filmlerinin Sosyal Medya Kullanımı. İstanbul.
  • http://aylafilmi.com, Erişim Tarihi: 29 Kasım 2017-3 Ocak 2018
  • https://twitter.com/ayla_filmi, Erişim Tarihi: 29 Kasım 2017-3 Ocak 2018
  • https://www.facebook.com/aylafilmi, Erişim Tarihi: 29 Kasım 2017-3 Ocak 2018
  • https://www.instagram.com/ayla_film/, Erişim Tarihi: 29 Kasım 2017-3 Ocak 2018
  • https://boxofficeturkiye.com/turk-filmleri/?yil=2017&yilop=tum, Erişim Tarihi: 6 Ocak 2018
Year 2018, Issue: 29, 95 - 109, 30.06.2018
https://doi.org/10.31123/akil.379801

Abstract

References

  • Akyol, Mevlüt ve Kuruca, Yasemin. (2015). “Sinema Filmlerinin Pazarlanmasında Sosyal Medyanın Kullanımı.” Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 6(1): 64-92.
  • Alikılıç, Özlem (2011). Halkla İlişkiler 2.0 Sosyal Medyada Yeni Paydaşlar Yeni Teknikler. Ankara: Efil.
  • Arslan, Eylem (2010). Sinemada Dağıtım: Tanıtım ve Promosyon Çalışmaları Çerçevesinde Dağıtım Sürecinin Türk Sineması Örneğinde İncelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İzmir: E.Ü. SBE.
  • Asna, Alaeddin (2012). Kuram ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif.
  • Bayçu, Sevil (2016). “Film Pazarlamasında Başarılı Bir Halkla İlişkiler İçin Gündem Belirleme.” 10.01.2018. http://www.halklailiskiler.com.tr/Film_Pazarlamasinda_Basarili_Bir_Halkla_Iliskiler_Icin_Gundem_Belirleme..php
  • Bellitaş, Ersan (2010). Bir Reklam Aracı Olarak Fragman: Türk ve Amerikan Filmlerinin Fragmanlarında Kullanılan Duygusal Çekiciliklerin ve Yaratıcı Yapım Uygulamalarının Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: A.Ü. SBE.
  • Eraslan, Levent (2016). Sosyal Medyayı Anlamak. Ankara: Nobel.
  • Erdem, Elif (2010). Elektronik Medya ve Yeni Bir Medya Olarak Sosyal Ağlar. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İ.Ü. SBE.
  • Kerrigan, Finola (2010). Film Marketing. Great Britain: Elsevier.
  • Kırcova, İbrahim ve Enginkaya, Ebru (2015). Sosyal Medya Pazarlama. İstanbul. Beta.
  • Özel, Pelin ve Sert, Nuray (2015). Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçları. İstanbul: Derin.
  • Özgen, Ebru (2011). Çalışanım Sen Çok Yaşa. İstanbul: Derin.
  • Sevim, Nurdan (2013). “Televizyon ve Sinema.” Eğlence Pazarlaması. Mehpare Tokay Argan (der.) içinde. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Theaker, A. (2006). Halkla İlişkilerin El Kitabı. İstanbul: MediaCat.
  • Vural, Beril ve Bat, Mikail (2015). Teoriden Pratiğe Kurumsal İletişim. İletişim.
  • Yeniçıktı, Nagihan (2016). “Halkla İlişkiler Aracı Olarak Instagram: Sosyal Medya Kullanan 50 Şirket Üzerine Bir Araştırma.” Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi. 9 (2): 92-115.
  • Yıldırım, Ali ve Şimşek, Hasan (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin.
  • Yolcu, Özgü (2016). Sosyal Medya ve Sinema: Türk Filmlerinin Sosyal Medya Kullanımı. İstanbul.
  • http://aylafilmi.com, Erişim Tarihi: 29 Kasım 2017-3 Ocak 2018
  • https://twitter.com/ayla_filmi, Erişim Tarihi: 29 Kasım 2017-3 Ocak 2018
  • https://www.facebook.com/aylafilmi, Erişim Tarihi: 29 Kasım 2017-3 Ocak 2018
  • https://www.instagram.com/ayla_film/, Erişim Tarihi: 29 Kasım 2017-3 Ocak 2018
  • https://boxofficeturkiye.com/turk-filmleri/?yil=2017&yilop=tum, Erişim Tarihi: 6 Ocak 2018
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Articles
Authors

Damla Akar

Publication Date June 30, 2018
Submission Date March 2, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 29

Cite

APA Akar, D. (2018). Filmlerin Tanıtımında Halkla İlişkiler Aracı Olarak Instagram Kullanımı: Ayla Filmi Örneği. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(29), 95-109. https://doi.org/10.31123/akil.379801