İşletmeler
için rakiplerini alaşağı edecek en güncel yönetsel yaklaşımlardan biri kuşkusuz
işveren markasıdır. İşveren markası bağlamında; güçlü bir işveren marka kimliğine sahip olmak ise işverenin
hayatını idame ettirebilmesinde tutkal görevi görmektedir. Kusursuz, özel,
özgün bir sözel ve görsel kimliğin belirlemesinde her işveren markası, kendine
has markalaşma ve kimlik kılavuzunu kullanmaktadır. Son yıllarda mevcut işveren
marka kimliğini çeşitli temas noktaları ile hedef kitlelerine aktarma çabası
güden işletmeler için özellikle işe alım ilanları kritik öneme sahiptir. Geleneksel
işe alım ilanlarının etkinliğini hızla kaybettiği günümüzde; işveren marka
kimliği ile uyumlu; farklı, dikkat çekici ve yaratıcı bir şekilde tasarlanan
ilanlar; işletmenin felsefesi hakkında bilgi vermekte ve potansiyel adayların aktif
ve bilinçli olarak dikkatini çekmeyi başarmaktadır. Bu noktada
çalışmanın amacı; güncel işe alım ilanlarındaki yeni yönelimleri incelemek, ilanlardaki
köklü değişimleri işveren marka kimliği bağlamında irdelemektir. Bu doğrultuda 2016
kariyer.net tarafından her yıl verilen İnsana Saygı Ödülleri içerisinde yer alan
“En İyi Tasarımlı İş İlanları” göstergebilimsel analiz yöntemi ile analiz
edilmiştir. İlanlarda; içerik, görsellik ve yaratıcılık kriterlerinin işveren
marka kimliğini yansıttığı, ayrı ayrı her işletmenin işe alım ilanında aktardığı
değer önermelerini doğrudan ve dolaylı olarak sunduğu gözlemlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | March 11, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 29 |