Tüketicileri korumak amacıyla, reklam verenlere, reklamcılara ve yayın kuruluşlarına
getirilen sınırlılıklara, uygulanan yaptırım ve çeşitli cezalara rağmen aldatıcı pratiklere
yoğun bir biçimde rastlanmaktadır. Türkiye’deki hukuki denetim bu tür aldatıcı
uygulamaları engellemede ya da en azından azaltmada yetersiz kalmaktadır. Bu
nedenle reklam denetimine ilişkin yeni yaklaşımların ve yöntemlerin geliştirilmesine
ihtiyaç vardır. Bu amaçla bu çalışmada mevcut hukuki uygulamalar ele alınmış ve
tüketicinin korunması kapsamında bunların yetersiz ve etkisiz kalma nedenleri eleştirel
bir bakış açısı ile tartışılmıştır. Sonuç olarak ise reklam denetimi sorununu çözmeye
katkı sağlayabileceği düşünülen, tüketicinin davranış ve/veya algı değişimini esas
almayan, içerik odaklı yaklaşım önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | February 10, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 29 |