Dijital çağ ile birlikte hızlı değişim gösteren tüketici davranışlarına uyum sağlayan markaların pazarlama hedeflerine etkili ulaştığını görmekteyiz. Anlık iletişime adapte olan markalar, tüketicileri ile güçlü bağlar kurabilmekte ve rakiplerinden ayrışabilmektedir. Geleneksel pazarlama faaliyetlerine kıyasla daha düşük bir bütçe ile hedeflenen tüketici tepkisine ulaşmanın etkili bir yolu olan gerçek zamanlı pazarlama, anlık olarak tüketicilerin gündemine markaların da ortak olduğu bir pazarlama stratejisidir. Tüketici gündemine dahil olmak hem yaratıcılık gerektirmekte hem de doğal bir yaratıcılık kaynağı oluşturmaktadır. Bu sayede tüketicilerin markaya yakınlık duygusunu doğal bir örüntüyle artırmaktadır. Bu çalışma kapsamında gerçek zamanlı pazarlamanın akademik ve sektörel boyutlarıyla kavramsal bütünlüğüne katkı sağlamak amaçlanmıştır. Bu amaçla nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile sektör profesyonellerinin gerçek zamanlı pazarlamaya ilişkin tanım, özellik ve ölçümleme değerlendirmeleri tespit edilmiş ayrıca içerik stratejilerine ilişkin örnek uygulamalar üzerinden incelemelere yer verilmiştir.
Çalışma bulgularına göre; gerçek zamanlı pazarlamada bulunması gereken en önemli özellikler stratejik olarak hız, yaratıcılık, doğru zamanda doğru içerik, farklılık, konuya uygunluk, şaşırtma, mizah ve anlamlılık olmalıdır. Gerçek zamanlı pazarlamanın etkisini ölçümleme konusunda dikkate alınması gereken kriterler; sosyal medya etkileşimi (erişim, beğeni, paylaşım, yorum), marka bilinirliği ve beğenisine katkısı, birim zamandaki popülerlik ve yarattığı çevrimiçi yayılma etkisidir.
With the digital age, we see brands that adapt to fast-changing consumer behavior effectively achieve their marketing goals. Brands that are adapted to instant communication can form strong bonds with their consumers and differentiate from their competitors. Real-time marketing, which is an effective way to achieve targeted consumer response with a lower budget than traditional marketing activities, is a marketing strategy in which brands are instantly on the consumers ‘ agenda. Being involved in the consumer agenda requires both creativity and creates a natural source of creativity. In this way, consumers ‘ sense of closeness to the brand increases with a natural pattern. Within the scope of this study, it is aimed to contribute to the conceptual integrity of real-time marketing with its academic and sectoral dimensions. For this purpose, qualitative research methods, semi-structured interview technique industry professionals with real-time marketing related to the definition, features and reviews on the strategies identified in the metering sample also content a detailed study of the applications are given.
According to the study findings, the most important features to be found in real-time marketing should be strategically speed, creativity, the right content at the right time, diversity, relevance to the subject, divergence, humor and meaningfulness. The criteria to be considered in measuring the impact of real-time marketing are social media interaction (access, likes, sharing, comments), brand awareness and contribution to taste, popularity in unit time and the impact of online spread it creates.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | September 9, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 32 |