While slang and swearword resemble as a concept cold, should be avoided, like an unneeded situation, these have become a part of communication in almost every culture in daily life. In this way, the usage of slang and swearword in interpersonal communication, as well as mass media, has been frequently encountered. In spite of this intensive use, it cannot be said that it is adequately studied in academic terms.
In this study, it was tried to examine the attitudes about the use of slang and swearword in daily communication and the factors that push the individuals into the use of slang and swearword. In this context, quantitative research was conducted on students belonging to universities selected from seven regions of Turkey. According to the results of the data collected by the survey method, it was concluded that the use of blasphemy and slang is an indispensable part of daily communication.
Argo ve küfür her ne kadar kavram olarak soğuk, uzak durulması gereken, istenilmeyen bir durumu andırsa da günlük yaşamda hemen her kültürde kendine yer edinmiş ve iletişimin bir parçası haline gelmiştir. Böylelikle gerek bireylerarası iletişimde gerekse de kitle iletişim araçlarındaki kullanımına sıkça rastlanılmaya başlanmıştır. Bu yoğun kullanımına karşılık akademik anlamda yeterince incelendiğini söylemek pek mümkün görünmemektedir.
Bu çalışmada günlük iletişimde argo ve küfür kullanımına dair tutumlar ve bireyleri argo ve küfür kullanımına iten faktörler üniversite öğrencileri özelinde incelenmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda Türkiye’nin yedi bölgesinden seçilen üniversitelere mensup öğrenciler üzerinde nicel bir araştırma yapılmıştır. Survey yöntemiyle toplanan verilerin sonuçlarına göre, küfür ve argo kullanımının günlük iletişimin vazgeçilmez bir parçası olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | September 11, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 32 |