Sosyal medya, dünyanın birçok ülkesinde tercih edilen iletişim aracıdır ve kullanıcılarının içerik oluşturma ve bu sayede bilgi paylaşmasına olanak sağlamaktadır. YouTube, dünyadaki en büyük kullanıcı odaklı video içerik sağlayıcısıdır. Bu çalışmaya konu olan TEDx kayıtlı konferansları erişime açık YouTube içeriklerden biridir. TEDx konferansları izleyicilerine zor zamanlarda pes etmemenin gerektiğini, kişinin kendi kendine de başarıya ulaşabileceğini ve gerekli motivasyonun kişinin kendisinde bulunduğunu hatırlatan hikayeleri aktarmaktadır. TEDxIstanbul adı altında gerçekleşen ve bu hashtag ile YouTube kanalına eklenen İstanbul etkinlikleri araştırmaya dahil edilmiştir. Geniş bir yelpazede ana temaya sahip, ünlü konuşmacılara yer veren ve diğer etkinliklere kıyasla çok sayıda videoyu bir araya getiren TEDxIstanbul hashtagi altında araştırmaya alınan 78 videonun görüntülenme ve beğeni sayıları ile yorumları değerlendirilmiştir. Her video içerik bakımından temalara ve alt temalara ayrılarak betimsel analiz yapılmıştır. Araştırmanın bulgularında saptanan 5 ana tema içerisinde en fazla yüzdeye sahip olarak %33’lük oranla “eleştirel konular” bulunmaktadır. “Yol göstericilik”, “iletişim becerileri”, “başarı ideolojisi” ve “doğal ve kültürel çevre” ise diğer ana temalardır. Anahtar kelimeler bağlamında öne çıkan dört baskın alt tema ise “motivasyon” ve “duygusal süreçler”, “bilim ve teknoloji” ve “sanatçı” olarak sıralanmaktadır. Araştırma sonucunda gerek eğitim gerekse girişimcilik anlamında kişilerin karşılaştığı sorunların ve statükoya karşı yaptıkları eleştirinin diğer alt temalara oranla daha dikkat çekici olduğu fark edilmiştir.
Social media is the preferred communication tool in numerous countries of the world and allows its users to create content and thus share information. YouTube is the largest user-oriented video content provider in the world. TEDx conferences are selected as the sample of this study. TEDx conferences convey stories that remind their audiences not to give up at difficult times, that they can achieve success on their own, and that the necessary motivation is in the individual herself/himself. Istanbul events held under the name of TEDxIstanbul were included in the research.The number of views, likes, and comments of 78 videos included in the analysis under the hashtag of TEDxIstanbul, which have a wide range of themes and sub-themes, include famous speakers, and bring together a large number of videos compared to other events, was evaluated. Descriptive analysis was made by dividing each video into themes and sub-themes in terms of content. In the findings of the research, “critical topics” has the highest percentage among the main themes with a rate of 33%; and other main themes are “guidance”, “communication skills”, “success ideology” and “natural and cultural environment”. In terms of keywords, the four prominent dominant themes are listed as "motivation" and "emotional processes", "science and technology" and "artist". As a result of the research, the problems faced by people in terms of education and entrepreneurship and their criticism of the status quo are more remarkable than other sub-themes.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2022 |
Submission Date | March 4, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 37 |