Bu çalışmada,bipolar sürücülü hall sensörlü fırçasız doğru akım motoru BLDCM’nin sensörlerinin,
optimal çalışma aralığı deneysel olarak araştırılmıştır. Klasik doğru akım makinalarındaki teori ve
deneylerle ispatlanmış, motoru en verimli haliyle çalıştıran rotor ve stotormagnetik eksenleri
arasındaki 900ye karşılık gelen açı, BLDCM’de teorik olarak 600
ile 1200
olarak belirlendiğinden bu
değerler için motor parametrelerine yansıyan avantajlar ve dezavantajlar deneysel verilerle
araştırılmıştır. BLDCM’de rotor pozisyonun tam ve doğru bir şekilde belirlenmesi, başka bir deyişle;
hallsensörlerin motorun çalışma parametrelerine etkisinin en verimli olacak şekilde yerleştirilmesi
oldukça zor bir iştir. Teorik çalışmaların yanında titizlikle yapılması gereken deneysel çalışmalarda
gereklidir. Bu çalışmada BLDCM’nin verimli çalışması için gerekli olan moment ve akım değerlerinin
yanında, akım harmonik değerleri (THD) de ölçülmüş ve karşılaştırmalı bir analiz yapılmıştır. Bu
araştırma çalışmasının sonuçları teorik bilgilerle de desteklenmiştir.
Subjects | Engineering |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2015 |
Submission Date | December 30, 2014 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 15 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.