Bu çalışmada taşıtlardaki vites kademesi değişimin etkileri yol testleri yapılarak araştırılmış ve bu testlerden yararlanılarak Matlab/Simulink simülasyon ortamında yarım taşıt modeli kullanılarak taşıt simülasyonları yapılmıştır. Çalışmada iki adet beş vitesli bir adet altı vitesli olmak üzere üç farklı taşıt ve model kullanılmıştır. Simülasyon sonuçları ile yol testlerinin karşılaştırması yapılmış ve deneysel çalışma ile simülasyon çalışmasının uygunluk gösterdiğini ortaya konulmuştur. Ayrıca yedi vitesli taşıt için yarım taşıt modeli kullanılarak taşıt simülasyonu yapılmıştır. Vites kademesindeki artışın etkileri simülasyon yöntemi ile ortaya güvenilir bir şekilde konulmuştur.
Aysal, F.E., 2014. Vites Kademesindeki Artışın Taşıta Olan Etkisinin Analizi. Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
Aysal, F.E., Bayrakçeken B., and Girgin Z., 2015. Şanzımanlarda Dişli Oranı Değişiminin Analizi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 15, 17-21.
Aysal, F.E., Bayrakçeken B., and Girgin Z., .2016 Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 16, 167-173.
Butler, K. L., Ehsani, M., and Kamath, P., 1999. A Matlab-based modeling and simulation package for electric and hybrid electric vehicle design. IEEE Transactions on Vehicular Technology, 48 (6), 1770-1778
Greiner, J., Doerr, C., Nauerz, H. and Graeve, M., 2004. The New "7G-TRONIC" of Mercedes-Benz: Innovative Transmission Technology for Better Driving Performance, Comfort and Fuel Economy. SAE paper, No. 2004-01-0649.
Goetz, M., Levesley, M. C., and Corolla, D. A., 2004. Integrated Powertrain Control of Gearshifts on Twin Clutch Transmissions. SAE paper, 2004-01-1637.
Kim, D., Yang, K., Hong, K. S., Hahn, J. O., and Lee, K. I., 2003. Lee, Smooth shift control of automatic transmissions using a Robust adaptive scheme with intelligent supervision. International Journal of Vehicle Design,32 (3/4), 250-272.
Kondo, M., Hasegawa, Y., Takanami, Y., Arai, K., Tanaka, M. and Kinoshita, M., 2007. Toyota AA80E 8-Speed Automatic Transmission with Novel Powertrain Control System. SAE paper, No. 2007-01-1311.
Lechner, G. and Naunheimer, H., 1999. Automotive Transmissions Fundamentals Selection Design And Aplication. Stutgart and Augsburg: Springer.
Megli, T. W., Haghgooie, M., and Colbin, D. S., 1999. Shift Characteristics of A 4-Speed Automatic Transmission. SAE paper, 1999-01-1060.
Powell, B. K., Bailey, K. E., & Cikanek, S. R., 1998. Dynamic modeling and control of hybrid electric vehicle powertrain systems. IEEE Control Systems Magazines,18 (5), 17-33.
Tsai, L. W., Schultz, G., and Higuchi, N., 2001. A novel parallel hybrid transmission. Journal of Mechanical Design, 123 (2), 161-168.
Yamamoto, Y., Nishida, M., Suzuki, K., Saitou, M. and Tsutsui, H., 2001. New Five-Speed Automatic Transmission for FWD Vehicles. SAE paper, No.2001-01-0871.
Yasuoka, M., Uchida, M., Katakuta, S., and Yoshino, T., 1999. An Integrated control Algorithm for an SI Engine and CVT. SAE paper, 1999-01-0752.
Zhang, Y., Zou, Z., Chen, X., Zhang, X., and Tobler, W., 2003. Simulation and analysis of transmission shift dynamics. International Journal of Vehicle Design,32 (3/4), 556 - 561.
Zou, Z., Zhang, Y., Zhang, X., and Tobler, W., 2001. Modeling and simulation of traction drive dynamics and control. Journal of Mechanical Design, 123 (4), 556-561.
Year 2017,
Volume: 17 Issue: 2, 772 - 780, 31.08.2017
Aysal, F.E., 2014. Vites Kademesindeki Artışın Taşıta Olan Etkisinin Analizi. Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
Aysal, F.E., Bayrakçeken B., and Girgin Z., 2015. Şanzımanlarda Dişli Oranı Değişiminin Analizi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 15, 17-21.
Aysal, F.E., Bayrakçeken B., and Girgin Z., .2016 Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 16, 167-173.
Butler, K. L., Ehsani, M., and Kamath, P., 1999. A Matlab-based modeling and simulation package for electric and hybrid electric vehicle design. IEEE Transactions on Vehicular Technology, 48 (6), 1770-1778
Greiner, J., Doerr, C., Nauerz, H. and Graeve, M., 2004. The New "7G-TRONIC" of Mercedes-Benz: Innovative Transmission Technology for Better Driving Performance, Comfort and Fuel Economy. SAE paper, No. 2004-01-0649.
Goetz, M., Levesley, M. C., and Corolla, D. A., 2004. Integrated Powertrain Control of Gearshifts on Twin Clutch Transmissions. SAE paper, 2004-01-1637.
Kim, D., Yang, K., Hong, K. S., Hahn, J. O., and Lee, K. I., 2003. Lee, Smooth shift control of automatic transmissions using a Robust adaptive scheme with intelligent supervision. International Journal of Vehicle Design,32 (3/4), 250-272.
Kondo, M., Hasegawa, Y., Takanami, Y., Arai, K., Tanaka, M. and Kinoshita, M., 2007. Toyota AA80E 8-Speed Automatic Transmission with Novel Powertrain Control System. SAE paper, No. 2007-01-1311.
Lechner, G. and Naunheimer, H., 1999. Automotive Transmissions Fundamentals Selection Design And Aplication. Stutgart and Augsburg: Springer.
Megli, T. W., Haghgooie, M., and Colbin, D. S., 1999. Shift Characteristics of A 4-Speed Automatic Transmission. SAE paper, 1999-01-1060.
Powell, B. K., Bailey, K. E., & Cikanek, S. R., 1998. Dynamic modeling and control of hybrid electric vehicle powertrain systems. IEEE Control Systems Magazines,18 (5), 17-33.
Tsai, L. W., Schultz, G., and Higuchi, N., 2001. A novel parallel hybrid transmission. Journal of Mechanical Design, 123 (2), 161-168.
Yamamoto, Y., Nishida, M., Suzuki, K., Saitou, M. and Tsutsui, H., 2001. New Five-Speed Automatic Transmission for FWD Vehicles. SAE paper, No.2001-01-0871.
Yasuoka, M., Uchida, M., Katakuta, S., and Yoshino, T., 1999. An Integrated control Algorithm for an SI Engine and CVT. SAE paper, 1999-01-0752.
Zhang, Y., Zou, Z., Chen, X., Zhang, X., and Tobler, W., 2003. Simulation and analysis of transmission shift dynamics. International Journal of Vehicle Design,32 (3/4), 556 - 561.
Zou, Z., Zhang, Y., Zhang, X., and Tobler, W., 2001. Modeling and simulation of traction drive dynamics and control. Journal of Mechanical Design, 123 (4), 556-561.
Bayrakçeken, H., & Aysal, F. E. (2017). Taşıt Vites Kutularının Simülasyon ve Yol Testleri ile İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 17(2), 772-780.
AMA
Bayrakçeken H, Aysal FE. Taşıt Vites Kutularının Simülasyon ve Yol Testleri ile İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. August 2017;17(2):772-780.
Chicago
Bayrakçeken, Hüseyin, and Faruk Emre Aysal. “Taşıt Vites Kutularının Simülasyon Ve Yol Testleri Ile İncelenmesi”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 17, no. 2 (August 2017): 772-80.
EndNote
Bayrakçeken H, Aysal FE (August 1, 2017) Taşıt Vites Kutularının Simülasyon ve Yol Testleri ile İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 17 2 772–780.
IEEE
H. Bayrakçeken and F. E. Aysal, “Taşıt Vites Kutularının Simülasyon ve Yol Testleri ile İncelenmesi”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, vol. 17, no. 2, pp. 772–780, 2017.
ISNAD
Bayrakçeken, Hüseyin - Aysal, Faruk Emre. “Taşıt Vites Kutularının Simülasyon Ve Yol Testleri Ile İncelenmesi”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 17/2 (August 2017), 772-780.
JAMA
Bayrakçeken H, Aysal FE. Taşıt Vites Kutularının Simülasyon ve Yol Testleri ile İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2017;17:772–780.
MLA
Bayrakçeken, Hüseyin and Faruk Emre Aysal. “Taşıt Vites Kutularının Simülasyon Ve Yol Testleri Ile İncelenmesi”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, vol. 17, no. 2, 2017, pp. 772-80.
Vancouver
Bayrakçeken H, Aysal FE. Taşıt Vites Kutularının Simülasyon ve Yol Testleri ile İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2017;17(2):772-80.