Bu çalışma, şekillendirme kabiliyeti nedeniyle daha çok otomotiv endüstrisinde tercih edilen çinko kaplanmış farklı kalınlıktaki EN 10346:2015 DX52D+Z kalite çelik levhaların clinching teknolojisi ile yapılan bağlantılarının bağlantı kalitesi üzerine yapılmıştır. Özellikle clinching uygulamalarında karşımıza çıkan farklı pozisyon ve farklı kalınlıktaki levha birleştirmelerindeki bağlantı problemleri ele alınmış ve bağlantı kalitesi için genel bir değerlendirme yapılmıştır. Standartlara uygun olarak gerçekleştirilen testler sonucunda birbirlerine yakın kalınlıktaki levhaların bağlantılarının nispeten iyi olduğu, kalınlık farkının arttığında, bağlantı kalitesinin azaldığı ve bazen bağlantıların gerçekleşmediği görülmüştür. Bağlantı sırasında daha ince olan plakanın alt matris tarafında olması, çok daha iyi bir bağlantı dayanımının sağlanabilmesinin bir gereği olduğu belirlenmiştir.
Perçinleme Bağlantı dayanımı Metal şekillendirme Bağlantı kalitesi Bağlantı testi Birbirine kilitlenme
AKÜ BAP
18.KARIYER.233
This study is based on the joint quality of zinc-coated EN 10346: 2015 DX52D + Z quality steel sheets with having different thicknesses, which are preferred in the automotive industry due to their formability. Joining problems in clinching applications with different positions and sheets of different thicknesses are discussed and experimental outcomes are discussed in terms of strength of joints. As a result of the tests carried out according to the standards, it has been found that the joining of the sheets with thickness close to each other is relatively good, as the thickness difference increases, the joint quality decreases and sometimes the joint does not form. It has been also found that if the thinner sheet is placed on the bottom die during clinching, a better joint strength is obtained.
18.KARIYER.233
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | 18.KARIYER.233 |
Publication Date | February 24, 2021 |
Submission Date | July 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 21 Issue: 1 |