Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler öğretimi
bağlamında müzeler ve tarihi mekânlardan etkili yararlanmaya yönelik öğretim
etkinlikleri tasarlayarak bu etkinlikleri uygulamak ve bu etkinliklerin
öğrencilerin sosyal bilgiler algılarını nasıl ve ne yönde etkilediğini ortaya
koymaktır. Nitel araştırma yöntemi temelinde eylem araştırması modeline göre
desenlenen araştırma kapsamında Manisa ili Yunusemre ilçesindeki kamu
ortaokulundaki 36 kişilik (20 kız, 16 erkek) bir sınıfla Manisa’nın müzeleri ve
tarihi mekânları içerisinden seçilen dokuz ayrı mekâna (Manisa Müzesi, Muradiye
Camisi, Tıp Tarihi Müzesi, tarihi Kula evleri, Sard Antik Kenti, Sultaniye
Külliyesi, Keskinoğlu Klasik Araç Müzesi, Manisa Ulu Cami, Ravika Köyü Müzesi)
yönelik müze öncesi okulda, müzede ve müze sonrası okulda olmak üzere toplamda
34 ayrı etkinlik geliştirilerek uygulanmıştır. Uygulamaların, öğrencilerin
sosyal bilgiler algılarını nasıl ve ne yönde etkilediğini ortaya koymak
amacıyla veri üretme aracı olarak gözlem, görüşme ve doküman analizi
kullanılmıştır. Gözlem ve görüşmeler yoluyla elde edilen verilere içerik
analizi; öğrenci ürünlerinden elde
edilen verilere doküman analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin
sosyal bilgiler algılarının uygulamanın amacı doğrultusunda şekillendiği
görülmüştür.
sosyal bilgiler müze eğitimi tarihi mekanlarla eğitim sosyal bilgiler algısı eylem araştırması
The aim of this study
is twofold. The first one is to practice the teaching activities designed to
make use of museums and historical places within the context of grade seven
social studies course. The second one is to reveal how and in which ways these
activities influence students’ perceptions of social studies. Designed as an
action research, the current study employs 36 grade seven students (20 girls
and 16 boys) attending to a public secondary school located in the district of
Yunusemre attached to Manisa province as its study group. In order to carry out
all phases of the proposed action research effectively, museums and historic
places located in the immediate environment of the school were chosen. Manisa
Museum, Muradiye Mosque, Museum of the History of Medicine, Historical Kula
Houses, the Ancient City of Sardis, Sultaniye Complex, Keskinoğlu’s Museum of
Classical Vehicles, Manisa Grand Mosque, and Ravika Village Museum were
included in the scope of the research. In total, 34 activities were prepared
and implemented. The data obtained through observation and interviews was
analyzed thematically, while the written records of students’ works was
subjected to content analysis. The results show that the implementation of
research activities in museums and historical places provoked and changed
students’ perceptions of history. Their perceptions of history after the study
include and favor local history and cultural elements.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 29, 2018 |
Submission Date | November 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 11 Issue: 1 |