Bu araştırmada denetim odağına göre uyarlanmış
harmanlanmış öğrenme ortamında 5E öğrenme modelinin öğrencilerin akademik
başarılarına etkisi incelemiştir. Araştırma, 2011–2012 öğretim yılı Bozok
Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Bilgisayar Teknolojileri Bölümü Bilgisayar
Programcılığı öğrencilerinden oluşan ve birinci sınıf, birinci yarıyıl programında
bulunan “Programlama Temelleri I” dersini alan 104 öğrenci ile yürütülmüştür.
Öğrenciler iki deney ve iki kontrol grubuna ayrılmıştır. Deney grubunda 53,
kontrol grubunda ise 51 öğrenci bulunmaktadır. Hem deney hem de kontrol grubu
harmanlanmış öğrenme ortamında bulunmuşlardır. Verilerin toplanmasında denetim
odağı ölçeği ve akademik başarı testi kullanılmıştır. Araştırmada akademik
başarı analizinde öntest – sontest – kontrol gruplu desen kullanılmıştır.
Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde t-testi, tek faktörlü varyans
analizi (ANOVA) ve tek faktörlü kovaryans analizi (ANCOVA) kullanılmıştır.
Araştırmada elde edilen bulgulara göre;
harmanlanmış öğrenme ortamında denetim odağına göre uyarlanmış 5E
öğrenme modeline uygun ders alan öğrencilerin, harmanlanmış öğrenme ortamında
ders alan öğrencilere göre daha yüksek başarı gösterdiği bulunmuştur. Aynı
zamanda 5E öğrenme modeline göre ders alan öğrencilerin 5E öğrenme modelinden
bağımsız harmanlanmış öğrenme ortamında ders alan öğrencilere göre
başarılarının daha kalıcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
In a blended learning environment, the effect of 5E model which was
adapted according to the focus of control to students’ academic success was
examined in this research. The research was carried out in 2011-2012 academic
year with two experimental and two control groups. Each group is comprised of
Bozok University Vocational High School Computer Technologies Department,
Computer Programming area consists of 104 students who take “Fundamentals of
Programming-I” course which is in the first semester of 1st grade. Focus of
Control Scale, Academic Success Test and Student Satisfaction about Blended
Learning Environment Scale were used in order to collect data for the research.
The academic success was measured with a pre-test post-test control group
design. T-test, variance analysis (ANOVA) and covariance analysis (ANCOVA) were
used in data analysis. According to the findings of the study, experimental
groups had higher test scores than the control groups in academic achievement
test. Moreover, it was found out that experimental groups had higher retention
test scores when compared to the control groups.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 3, 2018 |
Submission Date | January 22, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 11 Issue: 3 |