This study was aimed to
determine the opinions of nursing students’ about the usage of YouTube. A
descriptive study was conducted with 144 3rd grade students. The data were
collected with "Sociodemographic Characteristics and Technology Use
Form" and "Evaluation Form of Students’ Opinions on the Use of YouTube
Videos in the Operating Room Lecture". Data were analyzed by number
percentage, mean and standard deviation. 68.9% of the nursing students stated
that the integration of YouTube videos is good. 97.9% of the students stated
that they were pleased that the lecture was video-aided. The rate of effective,
intelligibility and adequate use of YouTube videos was found between 59.7% and
74.3%, 69.5% and 90.3%, 89.6% and 95.2%, respectively. Nursing students
indicated that they were pleased with the integration of YouTube videos into
the Operating Room Nursing lecture and found that the videos were effective,
clear and sufficient.
Bu çalışmada hemşirelik öğrencilerinin ameliyathane hemşireliği ders içeriğinde YouTube kullanımı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amaçlandı. Bu çalışma, tanımlayıcı bir çalışma olup 144 3. sınıf öğrencisi ile yapıldı. Veriler "Sosyodemografik Özellikler ve Teknoloji Kullanım Formu" ve “Hemşirelik Öğrencilerinin Ameliyathane Hemşireliği Ders İçeriğinde YouTube Videolarının Kullanımına İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi Formu” ile toplandı. Veriler, sayı, yüzde, ortalama ve standart sapma ile analiz edildi. Hemşirelik öğrencilerinin %68.9'u YouTube videolarının derse dahil edilmesinin iyi olduğunu belirtti. Öğrencilerin %97.9'u dersin video destekli olmasından memnun olduklarını belirtti. YouTube videolarının etkin, anlaşılır ve yeterli kullanımı oranı sırasıyla %59.7 ile %74.3, %69.5 ve %90.3 ve %89.6 ve %95.2 arasında bulundu. Hemşirelik öğrencileri, YouTube videolarının Ameliyathane Hemşireliği dersine dahil edilmesinden memnun olduklarını ve videoların etkili, açık ve yeterli olduğunu bulduklarını belirtti.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 21, 2020 |
Submission Date | July 17, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 13 Issue: 3 |