Empathy, meaning, longitudinal screening, psychological counseling
Bu araştırmanın amacı, üniversitede öğrenim görmekte olan psikolojik danışman adaylarının empati düzeyleri ve kişisel anlam profillerinin boylamsal olarak incelenmesidir. Araştırma betimsel yöntemle gerçekleştirilmiştir. Temel amaç psikolojik danışman adaylarının empati düzeyleri ve kişisel anlam profillerinin yıllara göre değişimini karşılaştırmalı olarak incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2019 eğitim öğretim yılları arasında dört yıl boyunca öğrenim gören, çalışmaya gönüllü olarak katılım sağlayan 36 psikolojik danışman adayı (%30.6’sı erkek, 69.4’ü kız) oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri çalışma grubunda yer alan katılımcılardan öğrenim gördükleri her eğitim yılında (birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf) toplamda dört kez toplanmıştır. Araştırmanın verileri Temel Empati Ölçeği ve Kişisel Anlam Profili ile toplanmıştır. Veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde tekrarlı ölçümler için Tek Yönlü Varyans Analizi ve Friedman testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, psikolojik danışman adaylarının temel empati düzeylerinin lisans eğitimleri süresince değişim
göstermediği, kişisel anlamı dinde arama ve yakınlıkta arama düzeylerinin ise lisans eğitimleri süresince değişim gösterdiği bulunmuştur. Psikolojik danışman adayları, Kişisel Anlam Profili ölçeğinin din ve yakınlık boyutlarına ait en yüksek puanı birinci sınıfta, en düşük puanı dördüncü sınıfta almışlardır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2021 |
Submission Date | December 2, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 14 Issue: 3 |