Öğrenci başarısını eğitim alınan okulun fiziki olanakları, sosyal çevre, öğrencinin biyolojik imkânları ve psikolojik durumu etkileyebilir. Öğrenci bu sorunlardan bazılarını daha önemli görebilir. Başarıyı engelleyen ve Frustrasyon olarak adlandırılan eğitim ortamındaki etkenlerin saptanması, etkili ve verimli bir eğitim sürecine katkıda bulunabilir. Araştırma; konservatuvar eğitimcilerine göre başarıyı etkileyen engellemeler-frustrasyonlar nelerdir? Eğitimcilerin yaşadıkları örnek olaylar nelerdir? Eğitimciler frustrasyonlara yönelik neler önermektedirler? Sorularına yanıt bulmak amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmaya veri toplayabilmek için eğitimcilerle yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Veriler içerik analizi ve veri indirgeme tekniklerine göre çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmanın sosyal psikoloji ve müzik eğitimi temelli çalışmalara kaynak teşkil edeceği, alanında özgün olduğu ve alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 30, 2016 |
Submission Date | October 5, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 18 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.