Bu çalışmada, 5.sınıf
fen bilimleri dersinde “Fosillerin
oluşumunu açıklar” kazanımını informal öğrenme ortamlarından müzenin
öğrencilerin akademik başarılarına etkisi incelenmiştir. Araştırmada kontrol
gruplu son test deney deseni kullanılmıştır. Çalışma evreni İzmir ili Bornova
ilçesinde bulunan özel okullar olup örneklem grubu amaçsal örneklem seçim yoluyla
2 okul belirlenmiştir. Araştırmanın deney ve kontrol grupları rasgele seçilerek
bir okulun bir şubesi deney (23), diğer okulun bir şubesi ise kontrol (24) olmak
üzere toplam 47 kişidir. Çalışmada “Fosiller” konusu deney grubu Ege
Üniversitesi Tabiat Tarihi Müzesine götürülmüş diğer kontrol grubu ise okulda
her zamanki seyrinde işlenmiştir. Bu araştırmada araştırmacı tarafından
geliştirilen, çoktan seçmeli 10 maddeden oluşan, Fen Bilgisi başarı testi
kullanılmıştır. Ayrıca deney grubunun başarı testinin sonuna informal öğrenme
ortamı hakkında 3 eklenmiştir. Araştırma sonucunda, 5.sınıf fen bilimleri
dersinde “Fosiller” konusunda deney grubu öğrencilerinin not ortalamaları
kontrol grubunun ortalamaları bağımsız örneklem t-testi ile analiz edilmiş ve
aralarında deney grubu yönünde istatiksel olarak anlamlı fark görülmüştür. Ayrıca
öğrenciler informal öğrenme ortamı olarak müzede öğrenme hakkında pozitif
ifadelerde bulunmuşlardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2018 |
Submission Date | April 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 20 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.